تجارت خارجی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل گفت: تجارت خارجی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اردبیل تعریف شده است.

تجارت خارجی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش در نشست خبری خود با خبرنگاران اردبیل در تشریح سفر خود به جمهوری آذربایجان روسیه و داغستان اظهار داشت: این سفر برای همکارهای مشترک و تجاری با حضور سرمایه گذارن و اتاقی بازرگانی انجام شد تا زمینه های تسهیل تجارت و توسعه مالی بین این کشورها انجام گردد که با استقبال خوب مسئولان و تجار این کشورها همراه شد.

وی یادآور شد: مقرر است هفته آینده گروهی از سرمایه گذاران از روسی و جمهوری آذربایجان در اردبیل حضور یابند تا با استعدادهای کشاورزی و گردشگری این منطقه از نزدیک آشنا شوند.

خدابخش اشتراکات دینی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران را در توسعه و همکارهای این دو کشور موثر دانست و گفت: در طول چند سال اخیر رئیس جمهور ایران هفت بار با رئیس جمهوری آذربایجان ملاقات داشته بطوری که که در این ملاقاتها بیشتر موضوع مالی مد نظر بود و نتیجه آن هم گشایش و افزایش روابط مالی بیشتر مابین دو کشور هست.

استاندار اردبیل اظهار داشت: طبق رایزنی های صورت گرفته با مسئولان آذری فرایند صدور ویزا به مسافران ایرانی تسهیل و حتی ویزا در مرز بیله سوار برای مسافران صادر می گردد.

وی یادآور شد: بازار مسکو کماکان به عنوان بازار اصلی و هدف ما است و زمینه های زیادی برای کار داریم بطوری که بیش از 40 میلیارد دلار واردات غذایی دارد که اگر بتوانیم این مورد را رفع کنیم در کنار طرح توجیهی منطقه آزاد اردبیل تجارت خارجی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل مطرح شده است.

به گفته خدابخش، دستاورد این سفر توسعه روابط مالی، سرمایه گذاری مشترک مالی، تسهیل مناسبات تجاری و دعوت از مقامات این کشورها برای همکاری مشترک، افزایش ساعت فعالیت گمرک بیله سوار، راه اندازی بازار مرزی مشترک، راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شمالغرب، راه اندازی دفتر اتاق بازگانی اردبیل در باکو و شناساندن قابلیت های مالی، کشاورزی و گردشگری استان اردبیل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 432

به "تجارت خارجی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت خارجی یکی از محورهای توسعه استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید