بیش از نیمی از جمعیت بالای 12 سال جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، قربانی از واکسینه شدن 55 درصد از گروه سنی بالای 12 سال در جنوب غرب خوزستان برای ایمن شدن از کرونا اطلاع داد.

بیش از نیمی از جمعیت بالای 12 سال جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

ساسان قربانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از آبادان گفت: از ابتدای واکسیناسیون تا کنون 275 هزار نفر نوبت اول و 133 هزار و 509 نفر دوز دوم را دریافت نموده و به طور کلی جمعیت 12 سال به بالا 55 درصد واکسینه شده اند.

او اضافه کرد: تزریق روزانه واکسن کرونا نسبت به گذشته بهتر و به روزی 8 هزار دز نیز رسیده است و آمار روز گذشته 6 هزار 811 دوز بوده است با این حال هنوز نسبت به استان هنوز عقب تر هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد استقبال دانش آموزان از واکسن کرونا نیز شرح داد: حدود 57 هزار دانش آموز 12 تا 17 سال در منطقه وجود دارد که نیمی از آن ها واکسینه دانش آموزان را مقصر نمی دانیم، اما بعضی ناهماهنگی ها میان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش وجود داشته که برای برطرف آن ها جلساتی برگزار شده است.

او ادامه داد: باید واکسیناسیون به سرعت انجام گردد، زیرا باید 2 نوبت واکسیناسیون شده و 2 هفته از آن گذشته باشد تا بتوان مدارس به طور رسمی شروع گردد.

بنا به گفته های او شرط برای بازگشایی مدارس کامل شدن فرایند واکسیناسیون است، اما در منطقه ها روستایی که شیوع کمتر است با کاهش ساعت حضور و رعایت شیوه نامه ها مسئله ای ندارد.

قربانی واکسیناسیون را عاملی بازدارنده از بروز پیک بعدی دانست و گفت: به آموزش و پرورش پیشنهاد شد که به دانش آموزان فراخوان داده تا در مدرسه حاضر شوند و در مدارس واکسیناسیون انجام گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه با اشاره به پایین بودن آمار واکسیناسیون در شادگان از انجام اقدامات تشویقی برای افزایش آمار واکسینه شدگان در این شهرستان اطلاع داد و اعلام کرد: در ستاد کرونا مصوبه ای بود که به هر خانه بهداشتی که 70 درصد جامعه هدف تزریق کند، کارت هدیه یک میلیون تومانی داده گردد که این کار انجام شد.

او ادامه داد: علاوه بر این محدودیت هایی برای واکسینه نشده ها در نظر گرفته شد، اما در شادگان برای افزایش رغبت مردم برای دریافت واکسن بیشتر به یاری افراد صاحب نفوذ احتیاج است.

قربانی به دیگر اقدامات اجرا شده برای افزایش مشارکت در منطقه اشاره نمود و گفت: در آبادان یک اتوبوس آمبولانس و 10 مرکز برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده علاوه بر این طرح واکسیناسیون محله محور در حال انجام ست که یک محل معین می گردد و برای خودمان رابط و نماینده معین می گردد که مردم را ترغیب به واکسیناسیون نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید نمود که رعایت شیوه نامه ها و واکسن، سلامت را تضمین می نماید و می توان به روز های عادی بازگشت و برای مقابله به کرونا به یک دید فرآیندی احتیاج است.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1507

به "بیش از نیمی از جمعیت بالای 12 سال جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از نیمی از جمعیت بالای 12 سال جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید