خبرنگاران 74 تن در شاهرود به ویروس کرونا دچار شدند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شاهرود - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی 74 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی در 48 ساعت گذشته اطلاع داد.

خبرنگاران 74 تن در شاهرود به ویروس کرونا دچار شدند

به گزارش خبرنگاران، احسان بینش شامگاه سه شنبه با بیان اینکه هم اکنون 66 بیمار کووید 19 در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، اضافه نمود: از این تعداد 12 تن در بخش مراقبت های ویژه و 54 تن در بخش های عادی مختص به بیماران کرونایی درمان می شوند.

وی از افزایش نسبی موارد آزمایش مثبت ، بیماران سرپایی و بستری در هفته های گذشته اطلاع داد و گفت : تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از شروع همه گیری تا به امروز در زیر مجموعه این دانشگاه به هفت هزار و 294 تن رسید.

بینش شرایط سطح هشدار شاهرود را نارنجی بیان کرد و گفت: با توجه به تعداد ابتلای موارد جدید انتظار می رود در هفته های پیش رو شاهد افزایش موارد بستری در این شهرستان باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به کشور اشاره کرد و توضیح داد: با وجود اینکه تا به امروز گزارشی از وجود این ویروس در شهرستان شاهرود گزارش نشده اما باید شهروندان موضوع مراقبت از گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان ، اطفال ، مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه خانواده ها تا حد ممکن دیدار سالمندان را به صورت تلفنی و مجازی انجام دهند، ابراز داشت: در صورت دیدار حضوری رعایت فاصله، استفاده از تهویه مناسب و کوتاه کردن زمان دیدار را در نظر داشته باشند.

بینش با اشاره به اینکه در بعضی موارد افراد خانواده مبتلا در برابر دریافت آزمایش مقاومت می نمایند، اضافه نمود: ممکن است در خانواده افرادی با علایم خفیف وجود داشته باشند که با نمونه گیری و شناسایی آنان از شیوع بیشتر می توان جلوگیری کرد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود 260 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در شرایط نارنجی و شهرستان میامی در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم اسفند 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و 330 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 782 تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 590 هزار و 605 تن رسید.

همچنین با فوت 91 تن از بیماران مبتلا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 59 هزار و 663 تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1149

به "خبرنگاران 74 تن در شاهرود به ویروس کرونا دچار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 74 تن در شاهرود به ویروس کرونا دچار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید