بلیط لحظه آخری چیست و چه زمانی باید این بلیط را خرید؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، اگر به دنبال خرید بلیط سفر هستید، بهتر است که همواره از چندین هفته قبل بلیط خود را رزرو کنید تا از شرایط سفر خود مطمئن باشید.

بلیط لحظه آخری چیست و چه زمانی باید این بلیط را خرید؟

برنامه ریزی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، گاهی اوقات مجبور هستید که در لحظات خاتمه یک سفر را رزرو کنید. به همین خاطر باید به دنبال بلیط لحظه آخری پرواز باشید. اما بلیط لحظه آخری هواپیما چیست و چه زمانی باید آن را تهیه کرد؟

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری را باید به دو دسته بلیط لحظه آخری خارجی و داخلی تقسیم کنیم. در زمینه خارجی، بازه زمانی که یک بلیط به عنوان لحظه آخری شناخته گردد عموما بیشتر است. حدودا یک هفته پیش از پرواز تا چندین ساعت به پرواز، بلیط مرسوم خارجی، به عنوان بلیط لحظه آخری شناخته می گردد.

اما در خصوص بلیط لحظه آخری داخلی مسائل کمی متفاوت تر خواهد بود. بازه زمانی از یک هفته پیش از پرواز، به چندین ساعت پیش از پرواز تغییر پیدا می نماید. قیمت معین شده هم در خاتمه به شرکت چارترنماینده مربوط است. اما طبق معمول، چندین ساعت پیش از پرواز، قیمت بلیط ها کاهش چشمگیری دارد.

امنیت سفر در دوره کرونا

مطمئنا سفر در دوره کرونا استرس زا خواهد بود. اما اگر مجبور به سفر هستید، باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید. حتما در صورت مشاهده علائم خود را قرنطینه کنید و در صورت امکان تست کرونا بدهید. همچنین در تمامی مراحل سفر خود از ماسک بهره ببرید تا خطر ابتلا کاهش یابد.

آیا بلیط لحظه آخری هواپیما تفاوتی با بلیط معمولی دارد؟

تنها تفاوتی که میان بلیط ها معمولی و بلیط چارتر لحظه آخری وجود دارد، نحوه پردازش و صدور این بلیط ها است. بلیط لحظه آخری پرواز یک بلیط چارتر شده است.

پس قیمت، تعداد و عرضه آن توسط یک شرکت چارترنماینده معین می گردد. اما بلیط سیستمی توسط خود ایرلاین و با همکاری پخش نماینده های مختلف عرضه می گردد.

اما به جز این تفاوت، هیچ نوع تفاوت دیگری وجود ندارد. می توانید به راحتی از فلایتیو بلیط لحظه آخری هواپیما خریداری کنید. جایگاه خود را انتخاب کنید. در زمان مقرر سوار هواپیما شوید و از سفر خود بدون دردسر لذت ببرید.

چه مقاصدی بلیط لحظه آخری هواپیما دارد؟

می توان گفت تمامی مقاصد داخلی و خارجی بلیط لحظه آخری هواپیما دارند و می توانید حتی چندین ساعت مانده به پرواز بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. اما چه مقاصدی عموما محبوبیت بیشتری بین خریداران بلیط هواپیما دارند؟ در ادامه چند مورد را معرفی می کنیم.

بلیط اصفهان

نصف دنیا به خاطر تاریخ طولانی خود شهر محبوب گردشگران خارجی است. سفر به این شهر مساوی با آشنایی عمیق با فرهنگ ایران است.

بلیط مشهد

مشهد بیشتر به خاطر وجهه مذهبی خود شناخته می گردد. در مناسبت های مذهبی مختلف باید منتظر گسترش سفر به مشهد باشیم. اما همچنان این شهر زیبا، طبیعتی جذاب و تاریخی غنی دارد که در شهرهای دیگر پیدا نخواهید کرد.

بلیط کیش

بلیط هواپیما کیش یکی از بلیط های محبوب داخلی است. در فصول گرم سال به خاطر برپایی مراسم ها و فستیوال های مختلف، جزیره کیش تبدیل به یک مقصد جذاب برای گردشگران می گردد.

بلیط تهران

پایتخت ایران به دلیل اهمیت فرهنگی، مالی و سیاسی خود پرترددترین شهر ایران است. هر روزه، تعداد بی شماری مسافر از سرتاسر ایران و حتی خارج ایران به تهران سفر می نمایند. هدف سفر مسافرین گاهی تجاری است و گاهی هم کاملا گردشگری است.

این ها تنها مواردی از مقاصد پرتردد و محبوب ایران بود. می توانید با سر زدن به فلایتیو بلیط لحظه آخری هواپیما پیدا و خریداری کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1309

به "بلیط لحظه آخری چیست و چه زمانی باید این بلیط را خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط لحظه آخری چیست و چه زمانی باید این بلیط را خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید