برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وقتی دارای کودک محصل هستید، فصل تابستان با تمام زیبایی هایش یک چالش عظیم برایتان است با فرا رسیدن فصل تعطیلات، حجم بالایی از برنامه ها هم برای والدین و هم برای بچه ها وجود دارد که رسیدگی به همه آنها مهم و دارای اهمیت است. برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها و خانواده از مهمترین کارهایی است که طی روزهای ابتدایی تعطیلات در فصل تابستان باید انجام گردد. با این کار هر خانواده می تواند با تعادل به تمامی امور رسیدگی نموده و از تفریحات استفاده کامل را ببرند. در این مقاله درباره برنامه ریزی تعطیلات تابستانی بچه ها موضوعات مفید زیر را برایتان بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها

نکات برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها

به منظور برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها باید حتما به نکات مهم زیر با دقت توجه کنید:

  1. معین کردن اولویت های خود برای تعطیلات تابستانی بچه ها
  • تمام کارهایتان را تک به تک معین کنید، کارهایی که حتما باید در طی یک الی دو هفته آینده (در اوایل فصل تابستان) برای تعطیلات تابستانی بچه ها و خودتان انجام دهید.
  • با نوشتن کارها آن ها را می توانید اولویت بندی کنید تا طبق اهمیتی که برایتان دارند لیست شوند تا به آن ها به صورت صحیح و منظم رسیدگی کنید.
  • اولویت بندی سبب می گردد تا با برنامه ریزی از زمانی که در فصل زیبای تابستان اختیار دارید بهترین استفاده را برای تعطیلات تابستانی بچه ها و خودتان کنید.
  • در اولویت بندی برای تعطیلات تابستانی کارهای شخصی، خانوادگی و رسیدگی به امور بچه ها را به مساوات هم تقسیم کنید و برنامه ریزی عادلانه ای انجام دهید.
  • با در نظر دریافت روزهای هفته هر کاری را برای یک روز خاص اختصاص دهید و از فصل تابستان لذت ببرید.
  • اولویت بندی کارها به شما این امکان را می دهد علاوه بر اینکه به همه کارهایتان برسید، امور مهم تر را سریع تر و زودتر انجام دهید.
  1. معین کردن مرزهای شخصی برای تعطیلات تابستانی بچه ها
  • والدین بیشتر وقت و انرژی خود را در طی سال تحصیلی به بچه ها اختصاص می دهند اما باید در فصل تابستان و تعطیلات هم برای آن ها وقت و انرژی صرف نمایند.
  • در فصل دل چسب تابستان فرصتی برای کارهای عقب افتاده و تفریحات خود خواهید داشت پس برای آن با دقت مرزهای معینی معین کنید.
  • همان طور که به برنامه های خانواده رسیدگی می کنید مرزی را برای کارهای شخصی خود و بچه هاتان به وجود آورید.
  1. فاصله از دنیای مجازی در تعطیلات تابستانی بچه ها
  • فصل گرم و زیبای تابستان یک فرصت عالی برای گذراندن اوقات فراغت با بچه ها و خانواده است. این فرصت را با گذراندن درگوشی و تبلت خود از بین نبرید.
  • ساعاتی را برای استفاده از گوشی و فضای مجازی برای خود و فرزندانتان اختصاص دهید و طبق برنامه ریزی قبلی از این ساعات استفاده کنید تا در تعطیلات تابستانی بچه ها بیشتر از گذشته در کنار هم به تفریح بپردازید.
  • اگر قرار است روزانه دو ساعت این کار را انجام دهید مابقی ساعات گوشی خود را خاموش یا در حالت پرواز قرار دهید. این کار به شما اجازه می دهد زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید و لحظات زیبا و به یادماندنی را در این فصل قشنگ ثبت کنید.

برنامه ریزی تعطیلات تابستانی بچه ها در خانه

  • برای اینکه روزهای بلند تابستان را برای بچه ها به روزهای به یادماندنی و پرخاطره در خانه تبدیل کنیم؛ ضروری است کمی خلاقیت به خرج دهیم و برای آن ها سرگرمی های متنوع ایجاد کنیم بعضی از این موارد را برای این که تعطیلات تابستانی بچه ها بهتر و زیباتر باشد به شرح زیر برایتان بیان می کنیم:
  • با همکاری تمام افراد خانواده و بچه ها آشپزی کنید. کیک و کلوچه، پیتزای یا آش بپزید. بهتر است هنگام تهیه غذا و مواد اولیه در آشپزخانه به بچه ها سخت گیری نکنید و با شادی و خوشحالی آن را انجام دهید و آشپزخانه را بعدا تمیز و نظافت کنید.
  • برای بچه ها نمایش عروسکی بازی کنید. اگر نمایش عروسکی را شاد و خنده دار اجرا کنید، نکات آموزشی داستان بیشتر در ذهن بچه ها می ماند و بچه ها لحظات شاد و زیبایی را سپری می نمایند.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها در خانه کارهای هنری انجام دهید. وسایل نقاشی و کاغذ به آن ها بدهید و از آن ها بخواهید، داستانی درباره یک روز زیبای تابستانی در کنار خانواده بنویسند و آن را نقاشی نمایند حتی می توانید با هم نقاشی بکشید.
  • بچه ها را به همراه دوستانشان در یکجا جمع کنید و برای آن ها قصه های آموزنده بگویید که هم اوقات آن ها در کنار هم گذرانده گردد و هم آموزشی در دل داستان به آن ها داده گردد.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها در خانه با آن ها به ساخت کاردستی بپردازید. این کار باعث می گردد که خلاقیت ها و استعدادهای کودکتان را شناسایی کنید.
  • با بچه ها بازی های سرگرم نماینده و دسته جمعی مثل پازل انجام دهید و یا از یکی از بچه ها بخواهید بازی های خلاقانه انجام دهند. مثل اینکه درباره یک وسیله در اتاق بدون اینکه نام آن وسیله را ببرد، شرح بدهد، بعد از بقیه بچه ها بخواهید حدس های خودشان را دراین باره روی کاغذ بنویسند و هر کس درست حدس زد، ادامه بازی توسط برنده انجام گردد.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها در خانه می توانید چند فیلم کارتونی یا فیلم مناسب سن فرزندتان تهیه و در روزهایی که سرتان شلوغ است، از کودکتان درخواست کنید یکی از آن ها را به سلیقه و دل خواه خود انتخاب و تماشا کند.
  • برای بچه ها چند کتاب رنگ کردنی همراه با شعر تهیه و به آن ها هدیه بدهید از آن ها بخواهید شعرها را حفظ نمایند تا قدرت حافظه بچه ها را تقویت کنید.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها حتی می توانید مهارت های لازم را به بچه ها آموزش دهید. مثلاً به بچه ها آموزش بدهید، اگر دکمه لباسشان کنده یا جورابشان پاره می گردد، چه طور آن را بدوزند.
  • بازی با سایه ها برای بچه ها بسیار جذاب است. چراغ های اضافه را خاموش و روی دیوار با سایه شکل های مختلف درست کنید. از بچه ها هم بخواهید در این کار شرکت و این اشکال را حدس بزنند.
  • با استفاده از بدلیجات و لوازمی که قدیمی هستند و دیگر برایتان کارایی ندارند از بچه ها بخواهید با ترکیب آن ها وسایل تزیینی جدید درست نمایند. این کار بچه ها را سرگرم و به شکوفایی خلاقیت بچه ها یاری می نماید.
  • با یاری بچه ها خمیربازی درست کنید. با استفاده خمیربازی، بچه ها می توانند به آسانی بازی نمایند و اشکال مورد علاقه شان را درست نمایند و حتی نگه دارند این ساختن اشکال مورد علاقه به قدرتمند شدن ذهن و خلاقیت آن ها یاری می نماید.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها حتی می توانید نقاشی با انگشت را انجام دهید زیرا بچه ها آن را خیلی دوست دارند. می توانید خمیرهای رنگی درست نموده تا با آن نقاشی برجسته درست نمایند و از نقاشی شان لذت ببرند و برای آن ها به یادگار نگه دارید.
  • از بچه ها بخواهید تمام عروسک های ریز و اسباب بازی های کوچک خودشان را یکجا جمع آوری و بعد با همه این اسباب یک شهر کوچک مطابق با ذهنیت و سلیقه خود بسازند.
  • چند لیوان آب را کنار هم قرار دهید و در هرکدام مقدار متفاوتی آب بریزید. حالا اگر با قاشق به هر لیوان ضربه بزنید، صدای خاصی می دهد. می توانید با استفاده از آن ها با بچه ها آهنگ بزنید و شعر بخوانید.
  • آلبوم های عکس های خانوادگی تان را بیاورید و همراه با بچه ها عکس ها را ببینید و درباره خاطرات آن با هم صحبت کنید و خاطرات آموزنده و یا زیبا را برای آن ها با دقت بیان کنید.
  • خاطرات قدیم خانوادگی را برای بچه ها تعریف کنید و به آن ها بگویید وقتی بچه بودید، در تعطیلات تابستانی چه کارهایی انجام می دادید و چه طور خودتان را سرگرم می کردید.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها حتی می توانید از بچه ها بخواهید شغل مورد علاقه­ ای را انتخاب نمایند. مثلا پزشک، پرستار، معلم یا آتش نشان شوند و شما هم نقش بیمار یا شاگرد آن ها را بازی کنید.
  • برای تعطیلات تابستانی بچه ها حتی می توانید با آن ها حباب بازی کنید بچه ها بازی با حباب را خیلی دوست دارند. می توانید در یک ظرف کوچک کمی آب و صابون درست کنید و با یک نی حباب بازی کنید و روزی جالب را بسازید اما حواستان باشد که مایع حباب ریه بچه ها را اذیت نکند.

برنامه ریزی تعطیلات تابستانی بچه ها در بیرون از خانه

برنامه ریزی تعطیلات تابستانی بچه ها در بیرون از خانه شامل فاکتورهای متعددی است که ما در این مقاله بعضی از آن ها را برایتان به شرح زیر بیان می کنیم:

  1. کلاس های آموزشی

اولین موردی که هرسال بعد از اتمام سال تحصیلی به ذهن خانواده ها می رسد، فرستادن بچه ها به کلاس های آموزشی است. اما این سؤال یکی از دغدغه هایشان است که چه کلاسی و با چه هدفی؟ اگر فقط می خواهید بچه ها را چند ساعتی از خانه دور کنید تا نفس راحتی بکشید و به کارهای خودتان رسیدگی کنید کلاس و هدف آن برای شما مهم نیست پس هر کلاسی می توانید ثبت نام کنید اما اگر دوست دارید فرزندان آموخته های بیشتری برای ساختن زندگی آینده خود به دست بیاورند و در آینده گام های موفقیت را به آسانی طی نمایند باید برای خودتان و فرزندتان هدفی تعریف کنید.

  1. کلاس های زبان

اگر می خواهید در تعطیلات تابستانی بچه ها از کلاس های آموزش زبان استفاده کنید قطعاً یک ترم تابستان و بعد هم رها کردن آن تا تابستان سال بعد اشتباه محض است و بچه ها چیزی یاد نمی گیرند پس اگر می خواهید از کلاس زبان درست استفاده نمایند باید در آن مصمم شوید تا در ترم­های بعد نیز آن کلاس را ادامه دهید به سن و سال و شرایط رفت وآمدتان با دقت زیادی توجه کنید و ببینید آیا می توانید و شرایطش را دارید چند روز در هفته در طول سال تحصیلی فرزندتان را به کلاس آموزش زبان ببرید؟ اما اگر فقط و فقط برای تعطیلات تابستانی بچه ها می خواهید کلاس زبان ثبت نام کنید کاری بی فایده است و می توانید به جای آن در جای دیگری برای بچه هاتان سرمایه گذاری کنید.

  1. کلاس های ورزشی

برای تعطیلات تابستانی بچه ها می توانید از کلاس های ورزشی استفاده کنید، اما اگر کودکتان ورزش و کلاس های ورزشی را دوست ندارد هرگز او را به اجبار به این کلاس­ها نفرستید.

  1. گردش و تفریح

فرزندانمان را به موزه های کشورمان ببریم تا با آثار باستانی و فرهنگ غنی کشورمان آشنا شوند.

تفرجگاه های طبیعی و پارک ها هم که جای خود را دارند و روحیه شما و بچه ها را عوض خواهند کرد؛ به علاوه می توانید دوستانتان را نیز با خود ببرید و از بازی بچه ها لذت ببرید.

برای تعطیلات تابستانی بچه ها می توانید به سینما و دیدن فیلم های خوب و مناسب با سن بچه ها بروید.

برای تعطیلات تابستانی بچه ها می توانید آن ها را به مجموعه دکتر لند ببرید. بد نیست که کودکتان را به دکتر لند ببرید تا روپوش پزشکی بپوشد و در کنار بازی، چیزهای بیشتری آموزش ببیند.

مجموعه دکتر لند یک مجموعه آموزش و تفریح مخصوص بچه ها در تهران است که بین 1 تا 3 ساعت کودک شما را سرگرم می نماید و اوقات خوبی برای آن ها فراهم می نماید.

برای تعطیلات تابستانی بچه ها می توانید آن ها را به مجموعه هیومن پارک ببرید این کار به رشد فردی و اجتماعی بچه ها یاری بسیاری می نماید. مجموعه هیومن پارک را افراد متخصصی برای شناخت حیاتی ترین ارگان های بدن ساختند. شما و بچه هاتان می توانید اجزای اصلی بدن را با اندازه خیلی عظیم در این مجموعه ببینید. و باعث می گردد به جز سرگرمی بچه ها آموزشی جذاب ببینند و هیچ وقت از یاد نبرند.

برای تعطیلات تابستانی بچه ها می توانید آن ها را به سرزمین لی لی پوت ها ببرید. تعدادی از شغل ها هستند که بین بچه ها خیلی محبوبیت بالایی دارند. مثل پزشکی، خلبانی، معلمی و … سرزمین لی لی پوت می تواند به کودک شما در چند ساعت بازی و تفریح، دید بهتری از دنیای مشاغل و وظایف آن ها بدهد. در این پارک بچه ها می توانند لباس مشاغل مختلف را به تن نمایند و در نقش شغل های انتخابی شان بازی نمایند.

  1. مسافرت

اگر فرزندانتان را در فصل تابستان به سفر ببرید هم آن ها از این فصل لذت می برند هم شما در کنار خانواده روحیه تان عوض می گردد. کشور ما مناطق سیاحتی و زیارتی زیادی برای سفر کردن و گذراندن اوقات فراغت دارد.

این مقاله موردپسند شما قرارگرفته است؟

منبع: هومینگ
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 680

به "برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها" امتیاز دهید

15 کاربر به "برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید