بازسازی دانشگاه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، بازسازی دانشگاه چه اهمیتی دارد

دانشگاه ها مهم ترین مراکز آموزشی کشور محسوب می شوند و هرچه برای تعمیر نواقص آن وقت بیشتری گذاشته گردد و با تمرکز و دقت بیشتری عملیات بازسازی دانشگاه انجام گردد تا چندین سال مشکل اساسی و جدی برای آن جا پیش نمی آید.

بازسازی دانشگاه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نه تنها تمامی دانشگاه ها از اهمیت بسزایی برخوردارند بلکه دانشگاه های دولتی به دلیل مهمان شدن افراد مختلف از شهرها و کشورهای متفاوت، اهمیت دو چندانی دارند پس باید از بهترین امکانات و ظاهر و زیر ساخت برخوردار باشد زیرا پای یک کشور درمیان است و در صورت بروز مشکل جدی ممکن است خطر آفرین باشد و جان دانشجوها را به خطر بیندازد.

در ادامه این مقاله درباره نحوه بازسازی ساختمان و بازسازی قسمت های مختلف دانشگاه نکاتی را بیان می کنیم تا این کار را بدون نقص و ایراد به اتمام برسانید.

اهمیت بازسازی دانشگاه

بازسازی دانشگاه

برای بازسازی دانشگاه اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که دانشکده های مختلف موجود در دانشگاه دارای ساختمان های مختلفی می باشند که هرکدام از آن ها باید جداگانه با دقت آنالیز گردد.

برای بازسازی ساختمان دانشکده باید به برق کشی، لوله کشی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، درصورت رفتن برق، وصل شدن برق های اضطراری، عدم مسائل سقف مانند نم زدگی و یا مسائلی مانند بالا زدن چاه فاضلاب و .. که در صورت وجود این موارد باید بخش های دارای نواقص ساختمان را ابتدا تخریب و از نو شروع به ساخت کنید.

به طور معمول بیشتر ساختمان های چند طبقه دارای آسانسورهایی با ظرفیت مشخصی هستند، این آسانسورها به دلیل این که مدام از آن ها استفاده می گردد باید مرتب چک شوند و در صورت کوچک ترین مسئله ای در عملکردشان باید سریعا برای رفع کردن آن ها اقدام کنید.

همچنین کف دانشکده ها باید از سرامیک ها و سنگ هایی استفاده گردد که لغزنده و یا دارای شکستگی نباشند، دیوارها به طور معمول یک رنگ سفید رنگ میزنند.

بازسازی دانشگاه

بازسازی دانشکده های دانشگاه

بعضی دانشکده ها یه نکاتی مخصوص خودشان دارند که حتما باید برای بازسازی دانشگاه به آن ها توجه کنید. برای دانشکده هایی که احتمال وقوع خطر در آن بیشتر است مانند دانشکده شیمی که در آن آزمایشگاه های مختلف شیمی، فیزیک، تحقیقات و … وجود دارد، باید تمامی نکات ایمنی داخل آن به طور دقیق رعایت گردد.

برای دانشکده تربیت بدنی که دانشجوها به سالن های ورزشی مراجعه می نمایند، باید حتما بهترین نوع کفپوش که به طور یکدست روی زمین انداخته شده استفاده گردد، کفپوش ها باید از مقاومت و ضخامت حد استاندارد برخوردار باشند تا زود خراب نشوند.

استخر دانشگاه نیز یکی از قسمت هایی از دانشگاه می باشد که در صورت ضعف در عملکرد بازسازی، می تواند خطرات جانی و اقتصادی زیادی برای دانشگاه داشته باشد.

بازسازی سلف دانشگاه

شاید بدون اغراق بتوان گفت یکی از مکان هایی که شلوغ ترین قسمت دانشگاه محسوب می گردد، سلف است. سلف به دلیل فضای عظیم و سر بسته ای که دارد و دانشجویان می توانند زمان بین کلاس ها را در آنجا استراحت نمایند و غذا میل نمایند به دلیل رفت و آمد مداوم باید سقف آن و استحکام و قدرت ستون ها و دیوار ها با دقت آنالیز گردد.

قسمت آشپزخانه سلف که برای تهیه غذا دانشجویان فعالیت می نمایند، باید نکاتی از قبیل بهداشت کف زمین، دیوارها و … حتما چک و آنالیز گردد، سنگ ها و سرامیک های به کار برده شده باید ضد رشد میکروب و باکتری گردد، قابل شست و شو باشند زیرا مدام باید کف آشپزخانه به دلیل رفت و آمد افراد و قرار دریافت دیگ های غذا روی آن تمیز و بدون لک و … باشد.

پله های قرار گرفته در قسمت داخل و بیرون سلف باید از ارتفاع استانداردی برخوردار باشند تا دانشجویان به راحتی بتوانند از آن عبور نمایند و همچنین برای کارکنان آنجا مسائلی نظیر پادرد و کمر درد اتفاق نیفتد.

بازسازی سلف دانشگاه

بازسازی کتابخانه

یکی دیگر از قسمت های مهم و جذاب دانشگاه کتابخانه می باشد، قیمت کتاب و کاغذ روز به روز گران تر می گردد و همین دلیل کافی است که دانشجویان بیش از گذشته به کتابخانه مراجعه نمایند.

دانشجویان برای گذراندن درس های یک ترم خود کتاب های مورد نیازشان را از کتاب خانه قرض میگیرند، یا دانشجویان رشته کارشناسی ارشد و دکتری برای خواندن مقالات و انتها نامه های مختلف به کتاب خانه دانشگاه که از همه جا در دسترس تر است مراجعه می نمایند، همین دلیل موجب رفت و آمد افراد مختلف به کتاب خانه می باشد.

پس کتابخانه باید در قسمتی از دانشگاه ساخته گردد که همه از همه جای دانشگاه به آن دسترسی داشته باشند، لازم نباشد مسافت طولانی را طی نمایند، برای بازسازی ساختمان کتاب خانه باید علاوه بر قرار دادن یک یا دو آسانسور جهت بالا و پایین رفتن در طبقات، پله های اضطراری نیز طراحی گردد.

قفسه های کتاب نباید لغزنده باشند و امکان افتادن آن ها به راحتی وجود نداشته باشد، کمدهایی جهت قرار دریافت وسایل اضافی دانشجویان قرار بگیرد در طبقه اول کتاب خانه، میزها و جایگاه های راحتی جهت مطالعه دانشجویان تهیه گردد.

بازسازی نمازخانه دانشگاه

همه دانشگاه ها سالنی جهت نمازخواندن و استراحت دانشجویان در قسمت مرکزی دانشگاه قرار می دهند، از ویژگی های این سالن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

این سالن باید عظیم باشد، از سیستم های تسویه هوا، سرمایشی و گرمایشی برای فصول مختلف، برخوردار باشد. نزدیک به سرویس های بهداشتی ساخته گردد، از کفپوش و فرش هایی یک دست و یک رنگ استفاده گردد، از روشنایی مطلوب و کافی برخوردار باشد، سقف ها کاملا صاف و بدون شکاف ونم زدگی باشند زیرا ممکن است در فصولی که بارش برف و باران زیاد است موجب رشد باکتری و قارچ ما بین درزهای فرش گردد.

بازسازی دانشکده

بازسازی کلاس ها

کلاس های درس هم که یا در دانشکده ها قرار دارند و یا خارج از دانشکده برگزار می شوند، اگر دارای پلکانی برای بالا و پایین رفتن می باشند، باید حدود استاندارد و ایمنی آن رعایت گردد.

دیوار ها و سقف از رنگ یکدستی برخوردار باشند، کلاس نور کافی داشته باشد، اندازه کلاس جوری در نظر گرفته گردد که جایگاه ها خیلی به هم نزدیک نباشند و امکان رفت و امد آسان استاد و دانشجویان وجود داشته باشد.

نکته آخر:

برای بازسازی ساختمان های دانشگاه باید متناسب با انجام هرعمل و فعالتی در دانشکده نکات و پروتکل های ایمنی در نظر گرفته گردد و بعد از دریافت مجوز رسمی از شهرداری مراحل بازسازی را شروع نمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 809

به "بازسازی دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید