افزایش بودجه پارک های فناوری در راستای جهش فراوری

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم از انجام مذاکرات برای افزایش ظرفیت بودجه پارک های علم و فناوری در بخش هزینه ای و عمرانی اطلاع داد.

افزایش بودجه پارک های فناوری در راستای جهش فراوری

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، بهنام طالبی ضمن اعلام اینکه تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوز برای سازمان ها و نهادهایی که متقاضی تأسیس پارک یا مرکز رشد هستند در دستور کار این دفتر قرار گرفته است، اظهار کرد: آئین نامه های لازم به پارک های علم و فناوری جهت مشارکت با دانشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی به منظور تأسیس مراکز توسعه نوآوری و فناوری تصویب و ابلاغ شده است.

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم اضافه نمود: همچنین برطرف موانع توسعه سخت افزاری و نرم افزاری مراکز فناوری نیز جزو اولویت ها قرار گرفته است و فضای مازاد دانشگاه ها در بعضی استان ها در اختیار پارک ها به منظور توسعه همکاری های فی ما بین و فراوری فناوری قرار گرفته است.

وی از انجام مذاکرات به منظور افزایش ظرفیت بودجه ای پارک ها در بخش هزینه ای و عمرانی اطلاع داد و گفت: در راستای عمل به شعار سال یعنی حهش فراوری و بهبود اثربخشی در این راستا، امیدواریم در تداوم همکاری های دولت و مجلس طی سال جای رشد خوبی در بودجه این مراکز مؤثر در فرایند فراوری داشته باشیم.

طالبی گفت: همچنین با شبکه سازی بین پارک های علم و فناوری و افزایش تعاملات شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در آن کوشش شده است که در حوزه های مهم و تأثیر گذار و مورد تقاضا ورود جدی داشته باشیم که از آن جمله می توان به ساخت تجهیزات و فراوری مواد مرتبط با پیشگیری و کنترل شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره نمود که انصافاً نقش مؤثر واحدهای فناور مستقر در پارک ها در این بخش مثال زدنی هست.

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم توضیح داد: در شرایط فعلی مالی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه نظام مالی کشور، به نظر می رسد ورود دانشمندان و نخبگان کشور در فراوری نوآوری و فناوری مورد احتیاج فعالان مالی می تواند رافع بخش مهمی از مسائل این حوزه بوده باشد و مسلماً مشوق های لازم توسط دانشگاه ها، پارک ها و مراکز رشد به منظور ایجاد تحرک در این حوزه باید پیش بینی و ارائه گردد که تأکیدات لازم به رؤسای این مراکز اجرا شده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 953

به "افزایش بودجه پارک های فناوری در راستای جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه پارک های فناوری در راستای جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید