اعلام جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک 33 مصدوم داشته است.

اعلام جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک

به گزارش ایسنا، علی رئوفی ظهر امروز(12 خردادماه) در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: روز گذشته ناو لجستیکی آموزشی خارک که در حال انجام یک ماموریت آموزشی با حدود 400 نفر از خدمه و دانشجویان بود در نزدیکی آب های بین المللی و در آب های داخلی دچار مشکل می شود.

وی اضافه نمود: این ناو ساعت 11 روز گذشته دچار حریق شد و به سرعت نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و با اقدام به موقع و سرعت عمل توانستند جان همه خدمه و دانشجویان را نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دانشجویان و خدمه ناو به جاسک منتقل شدند و حادثه تلفات جانی نداشت و تنها 20 نفر دچار مصدومیت جزئی و سوختگی سطحی شدند.

رئوفی نام کرد: این کشتی یکی از پیشرفته ترین شناورهای نظامیان ایران است و گاهی ناو هلیکوپتربر هم نامیده می شد.

وی ادامه داد: ناو خارک پس از ناو بندر مکران دومین ناو بزرگ خاورمیانه است و با سیستم بخار آب حرکت می کند، برق آن از طریق ژنراتورهای با توان 500 کیلو وات تامین می شد.

این مقام مسئول اضافه نمود: این ناو می توانست برق شهری مثل بندرعباس را با ژنراتورهای خود تامین کند به طوری که با در مدار گرفتن تمام ژنراتورها و سیستم بخار می توانست تولید برق 6000 کیلوات ساعت برسد، بخش زیادی از تجهیزات خارک طی سالیان اخیر از طریق مهندسین نداجا بومی سازی و اورهال شده بود.

رئوفی ادامه داد: آتش سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک 33 مصدوم داشته است.

وی اضافه نمود: 23 نفر از آنان به بیمارستان های بندرعباس اعزام شده اند و 10 نفر هم به طور سرپایی درمان شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1383

به "اعلام جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید