از منزل خارج نشویم ، کرونا در کمین همه است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: کرونا در کمین همه مردم و به ویژه کسانی است که در شهرها ساکن بوده و با آلودگی بالاتری سر و کار دارند.

از منزل خارج نشویم ، کرونا در کمین همه است

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، دکترمحمد جعفری درباره نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس اظهار کرد: بهترین، مهم ترین و موثرترین راه درمان، پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شستن دست ها (تا ناحیه مچ و کمی بالاتر) با صابون و آب گرم و گندزدایی سطوح با وایتکس است.

وی ادامه داد: علی رغم کمیاب شدن ماسک و ژل ضدعفونی کننده در بازار، این اقلام(صابون و وایتکس) با قیمت مناسب در دسترس است.

جعفری با بیان اینکه گندزدایی سطوح بهترین راه برای از بین بردن ویروس است، توضیح داد: ویروس کرونا سنگین است و روی سطوح می نشیند و رعایت نکات بهداشتی و گندزدایی سطوح بهترین روش پیشگیری از گسترش این ویروس است.

این پزشک عمومی بیان نمود: کرونا در کمین همه مردم و به ویژه کسانی است که در شهرها ساکن بوده و با آلودگی بالاتری سر و کار دارند.

وی با اشاره به اینکه درصد واگیری کرونا ویروس بسیار بالاتر از آنفلوانزای H1N1 است اما با رعایت چند نکته می توان از آن پیشگیری کرد، گفت: تقویت ایمنی بدن با تغذیه کافی، ورزش منظم و ملایم، مصرف میوه و گوجه و سبزی که خوب شسته شده(حتی با مایع ظرفشویی) و رعایت فاصله یک متر از اطرافیان و داشتن حداقل فاصله دو متر با افراد سرماخورده از جمله مواردی است که باید در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام بدهیم.

جعفری اظهار کرد: در منزل، محیط کار و اداره سطوح میز و جایگاه، دستگیره ها، دسته کلید و تلفن همراه را با مایع ضدعفونی و گندزدایی (وایتکس رقیق شده) روزی دو بار تمیز کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر شست و شوی دست ها هر یک ساعت با آب گرم و صابون، گفت: دست ها با همه چیز تماس دارند و ضروری است مرتب شسته شوند.

وی با اشاره به اینکه هر روز صبح به میزان احتیاج روزانه وایتکس را رقیق کنید، اضافه نمود: برای ضدعفونی کردن سطوح از جمله میز نهارخوری، مبلمان، دستگیره ها و ... در منزل وایتکس را به نسبت یک فنجان و 10 فنجان آب رقیق کنید و حتی نسبت یک به 50 نیز برای ضدعفونی کردن سطوح خوب است.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه سرویس های بهداشتی را باید با وایکس غلیظ شست و شو بدهیم، بیان نمود: در این ایام باید از رفتن به بازار، مسجد و ... خودداری نموده و از منزل خارج نشویم، مگر برای انجام کارهای ضروری یا تهیه نان و ...

وی اضافه نمود: با توجه به نزدیک بودن عید نوروز با ماندن در خانه می توانید با خانه تکانی، تغییر دکوراسیون و ... در منزل سرگرم شده و فرزندان را با فیلم و کتاب سرگرم کنیم.

جعفری توضیح داد: باید هنگام سرفه، خمیازه و عطسه با آرنج جلوی دهان و بینی را بگیریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ویروس کرونا سنگین است و تا 9 روز زنده می ماند، بیان نمود: باید یاد بگیریم دستمان را به صورتمان نزنیم و خارش صورت را با دستمال و پارچه رفع نموده و حتی دست شسته را به چشم و دهان نزنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 430

به "از منزل خارج نشویم ، کرونا در کمین همه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از منزل خارج نشویم ، کرونا در کمین همه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید