اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا به ایران

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا با اتهام زنی به ایران به خاطر فعالیت های منطقه ای، دستیابی به توافق در زمینه هسته ای را ضروری دانست و گفت ما می دانیم چه تحریم هایی با برجام ناسازگارند و باید برداشته شوند.

اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا به ایران

آنتونی بن روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز، درباره تحریم های ضد ایرانی، اظهار کرد: ایران، فعالیت های زیادی همچون آنچه که او تامین اقتصادی گروه های افراطی و در مقیاس وسیع تر، حمایت از گروه های تروریستی خواند، انجام می دهد.

وی مدعی شد: آن ها از نیابتی های بسیار خطرناک خود که در سراسر منطقه خاورمیانه اقدامات بی ثبات ساز دارند، حمایت می نمایند و تسلیحات خود را گسترش می دهند.

بن ادامه داد: ایران با سلاح اتمی یا توانایی دستیابی سریع آن، با معافیت مجازات بیشتری، این کارها را انجام خواهد داد. این مساله برای اینکه مشکل هسته ای را در درون جعبه قرار دهیم، توافق هسته ای را ضروری می سازد که این کار را می نماید.

وی افزود: البته تعداد زیادی از اقداماتی که اکنون انجام می گردد، در طول سال های پیش در دولت سابق تحت فشار حداکثری ادامه داشت و ما هیچ دستاوری از آن سیاست، ندیدیم.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: نخستین کاری که باید انجام دهیم بازگرداندن مشکل هسته ای به درون جعبه است و به همین علت اگر ایران به تعهدات برجامی پایبند گردد ما هم همین کار را می کنیم. سپس از این توافق به عنوان سکویی برای توافق در سایر زمینه ها استفاده خواهیم کرد.

بن یادآور شد: ما پنج دوره مذاکره غیر مستقیم با ایران در وین داشته ایم تا معین گردد که هر طرف چه اقدامی باید انجام دهد. ما می دانیم چه تحریم هایی که با توافق ناسازگارند باید برداشته شوند.

وی گفت: از آن طرف، ایران هم می داند چه اقداماتی را باید برای برنامه هسته ای خود انجام دهد اما هنوز ندیده ایم که آیا ایران آماده تصمیم گیری برای انجام کاری است که باید انجام دهد. این آزمونی است که ما هنوز پاسخش را ندیده ایم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1292

به "اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید