5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، همه افراد به مراقبت و درمان احتیاج دارند اما نظام بهداشت و درمان در همه کشورهای جهان به یک کیفیت برابر نیست. در استان متحده امریکا اخیرا نظام بهداشت و درمان برای شهروندان اجباری شده و هزینه ها کاهش پیدا نموده است. در مقابل، بعضی کشورهای جهان سالهاست که تحت پوشش بهداشت و درمان ارزان ای هستند. سایت اینترنشنال لیوینگ (International Living) در شاخص بازنشستگی جهانی سالانه، به نظام بهداشت و درمان کشور مالزی رتبه یک جهانی داده و آن را یکی از قطب های گردشگری پزشکی معرفی نموده است. در ادامه با مجله خبرنگاران با ما همراه باشید.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان

در گزارشی که اخیرا در سایت اینترنشنال لیوینگ منتشر شد، برتربن قطب های گردشگری پزشکی جهان و نظام بهداشت و درمان را نشان می دهد. کشورهای مالزی، کاستاریکا، اروگوئه، تایلند و پاناما در لیست بهترین های سال جاری قطب گردشگری پزشکی در نظام بهداشت و درمان هستند که با ارائه خدمات بهداشت و درمان ارزان، سلامتی مردم را به ارمغان آورده اند.

مالزی به اسم اولین قطب گردشگری پزشکی، دارای نظام بهداشت و درمان کم هزینه و با کیفیت عالی در جهانست. و جراحان، دندان پزشکان و متخصصان باتجربه بسیاری در این کشور فعالیت مینمایند. مهارت و تخصص پزشکی در این کشور قابل مقایسه با کشورهای غربی و حتی بهتر از آنهاست. بسیاری از پزشکان ایالات متحده و انگلستان و سایر کشورها برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به این کشور مهاجرت می نمایند.

به گزارش سایت اینترنشنال لیوینگ، جزیره پنانگ (Penang Island)، در بین مهاجران و گردشگران پزشکی محبوب است. این جزیره اسم رتبه اول بیمارستان های باکیفیت و ارزان را به خود اختصاص داده است. روزانه دو پرواز حامل گردشگران پزشکی به جزیره انجام می گردد و برای ویزیت یک متخصص تنها 20 دلار هزینه می نمایند. هزینه های کم خدمات بهداشت و درمان در جزیره علت پروازهای زیاد گردشگران پزشکی است.

کشور کاستاریکا، یکی دیگر از قطب های گردشگری پزشکی، نظام بهداشت و درمان باکیفیت و دولتی به نام لو کاجا (La Caja) برای شهروندان و مردم مقیم کشور ایجاد نموده است. ساکنان مقیم کشور به لو کاجا پول پرداخت می نمایند. هزینه های پرداختی بین 7 تا 11 درصد از عایدی ماهیانه شخص است که همسر و افراد تحت تکفل دیگر را هم تحت پوشش قرار می دهد.

افراد بعد از پرداخت نرخ ماهیانه از خدمات بهداشت و درمان رایگان برخوردار می شوند. هرآنچه در این زمینه مورد احتیاج باشد به وسیله شبکه سراسری کشوری به بیمارستان ها و کلینیک ها، ویزیت پزشک،آزمایشات پزشکی، نسخه ها، جراحی و بستری، به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

مراقبت های پزشکی خصوصی هم در کاستاریکا قابل دسترسی است. این مراقبت ها با کیفیت بالا و با آخرین دستاوردها و تکنیک های روز جهان به کار گرفته می گردد. بسیاری از گردشگران پزشکی ایالات متحده برای کم کردن هزینه بیمه درمانی خود در امریکا به کاستاریکا سفر می نمایند. و بسیاری اعمال جراحی مانند زیبایی(جراحی فک و صورت) و جایگزینی زانو در این کشور ارزان تر است.

کشور تایلند به علت دسترسی آسان به خدمات بهداشت و درمان با قیمت مناسب قطب گردشگری پزشکی دیگریست. بسیاری از افراد مقیم تایلند معتقدند که تسهیلات بهداشت و درمان این کشور در مقایسه با کشور خودشان در دسترس تر و حتی گاهی بهتر است.

گرچه بیمارستان های خصوصی نسبت به دولتی گرانتر هستند اما با وجود این در مقایسه با کشورهای دیگر هر دو به صرفه تر هستند. مشاوره با متخصص در اینجا کمتر از 15 دلار است و بسیاری آزمایشات و اعمال پزشکی کمتر از چیزی که در کشورهای دیگر هزینه برمی دارد، فورا قابل دسترسی و اجراست.

از آنجا که پاناما کشور کوچکی است، بیشتر مردم مقیم این کشور به راحتی به امکانات عمومی دسترسی دارند. مشاوره با پزشک عمومی در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی بین 5 تا 50 دلار متغیر است. بازنشستگان طبق برنامه بازنشستگی پاناما، از تخفیف 20 درصدی هر یک از این مبالغ برخوردار می شوند.

امکانات برای عموم و قشر کم عایدی جامعه هم لحاظ شده است. و می توانند 90 درصد کمتر از امکانات خصوصی، برای همه چیز از آزمایشات پزشکی تا بستری در بیمارستان پرداخت نمایند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1401

به "5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید