17 قرارداد طرح کلان ملی فناوری منعقد شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح هایی که با عنوان طرح های کلان ملی فناوری از سوی معاونت علمی و فناوری حمایت می شوند، طرح هایی فناورانه و دانش بنیان، با قابلیت تجاری سازی هستند.

17 قرارداد طرح کلان ملی فناوری منعقد شد

اجرای این طرح های دانش بنیان نیازمند مشارکت گسترده بازیگران مختلف است و به نیازهای اساسی و راهبردی کشور پاسخ می گوید. حمایت از این طرح ها، با توجه به آثار آنها در فراوری، خودکفایی و اشتغال زایی یکی از ابزارهای مهم در تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد فرادستگاهی، به منظور اجرای طرح های کلان ملی، وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی را هماهنگ نموده و پیشبرد اقتصادی آنها را با استفاده از بودجه معاونت و نهادهای ذیربط فراهم می نماید.

مرکز طرح های کلان ملی فناوری در سه ماه اخیر، قرارداد 17 طرح نو در 7 استان را با اعتبار کل 256.4 میلیارد تومان منعقد شده است که از این مبلغ، 51 درصد سهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 49 درصد سهم سایر دستگاه ها است.

از جمله این طرح ها می توان به سامانه هوشمند پایش مستمر شبکه های توزیع آب، کیت های تشخیصی بر پایه کمی لومینسنس، طراحی و ساخت سامانه تشخیص جبهه موج رصدخانه ملی ایران و دستگاه شتابدهنده الکترواستاتیک اشاره نمود.

در حال حاضر 163 طرح جاری و فعال با اعتبار کل 1491 میلیارد تومان در مرکز طرح های کلان ملی فناوری در حال انجام است.

معین اولویت های توسعه فناوری در حوزه های 25 گانه به منظور برطرف نیازهای اساسی کشور، یکی دیگر از اقدامات این مرکزی در 100 روز اخیر به شمار میرود.

این مرکز در این مدت، سه نمایشگاه فناوری های حاصله حوزه توانبخشی، نمایشگاه فناوری های حاصله حوزه محیط زیست و نمایشگاه فناوری های حاصله حوزه نفت و گاز را برگزار نموده است.

دریافت پلاک برای نخستین موتورسیکلت چهارچرخ برقی تمام ایرانی یوز نیز از دیگر اقداماتی است که مرکز طرح های کلان ملی فناوری طی 100 روز اخیر به انجام رسانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1573

به "17 قرارداد طرح کلان ملی فناوری منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 قرارداد طرح کلان ملی فناوری منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید