کیسینجر به دولت های غربی توصیه کرد با چین به تفاهم برسند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر خارجه اسبق آمریکا به مقامات کشور خود توصیه کرد با چین در خصوص نظم نوین دنیای به تفاهم برسد و در غیر این صورت بنا بر گفته وی دنیا وارد مرحله خطرناکی خواهد شد همانند آنچه قبل از جنگ دنیای اول رخ داد.

کیسینجر به دولت های غربی توصیه کرد با چین به تفاهم برسند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هنری کیسینجر 97 ساله در سخنرانی آنلاین برای موسسه سلطنتی امور بین الملل لندن، این مسئله را بیان کرد که آیا ایالات متحده و متحدان غربی آن می توانند با چین در خصوص یک نظم نوین جهانی به تفاهم برسند؟

وی هشدار داد اگر این اتفاق نیافتد، در شرایطی مشابه با اوضاع پیش از جنگ جهانی اول در اروپا روبرو خواهیم شد که مناقشه های مداوم به صورت آنی حل و فصل و یا در برخی موارد یکی از این منازعه ها از کنترل خارج می شد.

این دیپلمات حرفه ای آمریکایی خاطر نشان کرد که اوضاع اکنون خطرناک تر از گذشته بوده و سلاح های فوق مدرن هر دو طرف می تواند درگیری بسیار خطرناکی منجر گردد.

هنری کیسینجر در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد عهده دار وزارت خارجه آمریکا بود و از وی به عنوان یکی از موثرترین دیپلمات های بر تحولات روابط بین الملل پس از جنگ جهانی دوم یاد می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1190

به "کیسینجر به دولت های غربی توصیه کرد با چین به تفاهم برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسینجر به دولت های غربی توصیه کرد با چین به تفاهم برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید