کاروان اسرای کربلا در ورامین

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کاروان اسرای کربلا، همزمان با سومین روز شهادت سالار شهیدان در ورامین به راه افتاد.

کاروان اسرای کربلا در ورامین

به گزارش خبرنگاران ، کاروان نمادین اسرای کربلا، بعد از ظهر پنجشنبه و همزمان با روز بنی اسد و سومین روز شهادت سالار شهیدان به حرکت در آمد.

این کاروان نمادین که برای سال هشتم در شهرستان ورامین به حرکت درآمده پس از صرف 2.5 ساعت از خیابان های این شهر عبور نموده و در میدان امام حسین(ع) تجمع کرد.

این کاروان طبق سنت هر ساله حرکت خود را از میدان رازی ورامین شروع کرد و پس از عبور از خیابان های 15 خرداد، شهدا و میدان امام خمینی(ره) در میدان امام حسین(ع) تجمع کرد، تا مصائب و ظلم هایی که پس از حادثه کربلا بر خانواده امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش گذشت را به نمایش بگذارند.

رضا تاجیک خاوه مدیر هیات امنا هیت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) که مجری این کاروان است، در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران ، طی سخنانی اظهار کرد: حدود 450 نفر از عاشقان اباعبدالله(ع) حسین که عمدتا از هنرمندان هستند، در این کاروان نقش آفرینی کردند.

تاجیک خاوه با بیان این که این کاروان در سال 91 ثبت ملی شده است، ادامه داد: هنرمندان این کاروان با پوشیدن لباس های عربی به اجرای برنامه می پردازند.

وی گفت: در این هیات 70 زن و بچه اسیر شده سوار بر شتر و یا پیاده نقش ایفا می نمایند، همچنین 300 نفر نقش اشقیاء و 80 نفر صحنه شهادت حضرت قاسم(ع) را بازسازی می نمایند، در این کاروان همچنین 18 سر بریده روی نیزه ها قرار داشت و نیز 70 شتر و اسب به اجرای نمایش پرداختند.

تاجیک خاوه گفت: در حال اجرا اقدامات لازم برای ثبت این اقدام فرهنگی در یونسکو هستیم، که مقدمات آن نیز صورت گرفته است.

مردم عزادار سیدالشهدا(ع) با مشاهده این کاروان و به یاد مظلومیت اسرای کربلا به عزا و ماتم پرداختند.

این شرکت نمایندگان با صلوات و اشک، غم و اندوه و ماتم بر مصائب وارد شده بر خاندان نبوت در روز عاشورا و سختی های اسارت در چنگال آل امیه گریستند.

جمعیت حاضر برای تماشای کاروان نمادین اسرای کربلا در شهرستان ورامین حدود 20 هزار نفر برآورد شده است.

علیرضا کچویی یکی از شهروندان ورامینی در این خصوص به خبرنگاران گفت: این تفکر عاشوراست، که توانست انقلاب اسلامی را پیروز نموده و در 8 سال جنگ تحمیلی ما را سرافراز کرد و استکبار جهانی را به لرزه درآورد.

کچویی افزود: آن افرادی که در هشت سال جنگ تحمیلی توانستند، ملت ما را پیروز نمایند و شهدای ما، همه و همه پیروان عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) بودند، امروز ما احتیاج به اقدامات فرهنگی مانند این کاروان داریم، چرا که دشمن در جنگ نرم میخواهد، فرهنگ عاشورا را در بین ایرانیان کم رنگ کند.

وی افزود: باید بدانیم، تا راه شهدا ادامه داشته باشد و تا قیام سیدالشهدا(ع) سرلوحه همه ما شیعیان قرار بگیرد ، قطعا پیروزی از آن ما است و دشمنان شکست خواهند خورد.

علی تاجیک خاوه مدیر اجرایی کاروان نمادین اسرای کربلا نیز در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران ، گفت: هدف از راه اندازی این کاروان نمایش مصائبی است که بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جریان قیام عاشورا گذشت، تصور آن چه بر حضرت زینب(س) ، امام سجاد(ع) و دیگر اسرا گذشته، بدون نمایش تصویر، بسیار سخت است.

تاجیک خاوه با بیان این که امروز برای حدود 40 عکاس و خبرنگار کارت تردد صادر شد، افزود: این تعداد خبرنگار و عکاس با عشق و علاقه ای وصف نشدنی به پوشش کاروان نمادین اسرای کربلا پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 32

به "کاروان اسرای کربلا در ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان اسرای کربلا در ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید