پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت دریافت در غرب آفریقاست

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در پی مرگ رهبر بوکوحرام و پیوستن اعضای آن به داعش، این گروه تروریستی تهدید نموده که شهرهای مهم در غرب آفریقا را تحت کنترل خود در می آورد.

پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت دریافت در غرب آفریقاست

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، داعش تهدید نموده که در پی گسترش موفقیت آمیز کنترلش بری مناطقی که پیشتر در اختیار بوکوحرام بود، قدرتش را تحکیم می بخشد. این تهدید در حالی انجام شده که ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام به زندگی خود سرانجام داده و نیروهای این گروه به داعش ملحق شده اند.

رافائلو پانتوچی، کارشناس مرکز بین المللی تحقیقات تروریسم و خشونت سیاسی گفت، مرگ شیکاو در مه 2021 به داعش یاری کرد تا اعضای بوکوحرام را که یک جایگزین مثبت تر برای این گروه وحشی است، به خدمت بگیرد.

وی گفت: آنچه ما از زمان مرگ شیکاو شاهد بوده ایم، این است که گروه بوکوحرام به صورت واقعی به دنبال تحکیم قدرت است و افراد بیشتری به داعش ملحق شده و این گروه تروریستی به دنبال تسلط بر شهرهای بیشتری در غرب آفریقاست.

این کارشناس اضافه کرد: مسلما اوضاع به جایی رسیده است که آنها جهت بعضی از این شهرهای عظیم را از جاده ها و جهتهای اطراف خود قطع می نمایند. این می تواند نوعی حمله به خود شهر را پیش بینی کند. اما آنها مطمئنا بسیار نزدیکتر از آنچه شاهدش بوده ایم، هستند و بخشی از آن نیز به دلیل حذف شیکاو و جذب بسیاری از نیروهای او در عملیات بوده است.

پانتوچی ادامه داد، داعش به آرامی کمپینی را به راه انداخته و به دنبال کنترل و به خدمت دریافت اعضای بوکوحرام است. این یکی از خارق العاده ترین داستان های گروه های شبه نظامی محسوب می گردد. حتی داعش هم که دست به کارهای وحشیانه زده در پاسخ به خشونت اغراق آمیز که شیکاو انجام می داد، گفت که آنها چیز دیگری ارائه می دهند.

بوکوحرام از زمان تاسیس در 2002 چندین حمله تروریستی علیه گروه های مذهبی و سیاسی، پلیس و سایر نهادها انجام داده است. بر اساس اعلام شورای روابط خارجی رصد درگیری های جهانی، از مه 2011، بیش از 37 هزار و 500 تن در جریان درگیری ها و اقدامات بوکوحرام کشته شدند و تخمین زده می گردد 2.5 میلیون تن هم بی خانمان شده باشند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1340

به "پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت دریافت در غرب آفریقاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت دریافت در غرب آفریقاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید