ورود سامانه بارشی به کشور، کاهش هفت درجه ای دمای هوای برخی مناطق

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر امروز (7 آذرماه) و طی روز دوشنبه (11 آذرماه) از کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور، کاهش هفت درجه ای دمای هوای برخی مناطق

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان گفت: با توجه به آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی امروز (7 آذرماه) برای مناطقی از شمال غرب و غرب بارش باران در برخی ساعات همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و برای ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز (7 آذرماه) به تدریج از شدت آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می شود، شرح داد: فردا (8 آذرماه) در برخی مناطق شمال غرب و غرب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در جنوب و جزایر شمال خلیج فارس بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز های شنبه و یکشنبه (9 و 10 آذرماه) در بیشتر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و مجددا از اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه (10 و 11 آذرماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور ابتدا غرب و جنوب غرب و به تدریج برخی مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

به گفته وی طی روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر برای استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش محسوس دما حدود پنج تا هفت درجه پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: از امروز تا یکشنبه (7 تا 10 آذرماه) برای اغلب مناطق کشور شاهد فرایند تدریجی افزایش دما خواهیم بود.

ضیاییان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز اینده گفت: آسمان تهران فردا (8 آذرماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای 6 درجه و حداکثر درجه 12 درجه سانتی گراد و طی روز شنبه (9 آذرماه) نیز کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 269

به "ورود سامانه بارشی به کشور، کاهش هفت درجه ای دمای هوای برخی مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور، کاهش هفت درجه ای دمای هوای برخی مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید