نماینده مردم خوی و چایپاره رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره با کسب 6 رای از 12 رای اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه ریاست این گروه را در رقابت با احمد علیرضابیگی و وحید جلال زاده، نمایندگان تبریز و ارومیه به دست گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه شد

به گزارش خبرنگاران به گزارش ایرنا، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر گفت: امید است با همدلی و همکاری تمامی اعضای این گروه بتوانیم نقش موثری در جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه منطقه ایفا کنیم.

نجف زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی کریدور آسیا به اروپا محسوب می گردد و نقش غیرقابل انکاری در تجارت بین المللی دارد، اضافه نمود: گروه دوستی ایران و ترکیه تمامی کوشش خود را برای ارتقای شاخص های مالی منطقه و یاری به خروج کشور از بن بست تحریم ها به کار خواهد گرفت.

در ادوار متوالی، تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان گروه دوستی ایران و ترکیه گرد هم آمدند تا تسهیل کننده روابط اقصادی در سایه امنیت پایدار در منطقه باشند. اهمیت این گروه دوستی به اندازه ای است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس 9 خرداد 99 در تماس با مصطفی شنتوپ همتای ترک خود بر ضرورت ایجاد زودتر گروه دوستی ایران و ترکیه با حضور نمایندگان جدید ایران در مجلس تاکید نموده بود.

دوره گذشته علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه بود. در یازدهمین دوره مجلس اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه از 11 نفر به 12 نفر و سهم نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این گروه از سه عضو به پنج عضو افزایش یافته بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 807

به "نماینده مردم خوی و چایپاره رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مردم خوی و چایپاره رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید