نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن استان مرکزی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/مرکزی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: مشاوران املاک در بحث گرانی مسکن نقش مهم و پررنگی دارند.

نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن استان مرکزی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محسن خیرمند نهم دی ماه در جلسه آسیب شناسی علل گرانی مسکن گفت: بازار مسکن در ماه های گذشته شرایط پرنوسانی را از نظر قیمت تجربه نموده است و در این بین مشاوران املاک نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی گفت: متاسفانه بحث گرانی مسکن هنوز به خوبی آسیب شناسی نشده است. این معاونت به دنبال تعطیل کردن کسب و کار مشاورین املاک و سازندگان ملک نیست فقط می خواهیم اولا اجازه ندهیم بنگاه دار بر روی قیمت مسکن اثر بگذارد، ثانیا برای بنگاه دار ایجاد مسئولیت کنیم.

خیرمند در ادامه با بیان اینکه بیش از 1500 بنگاه فعال در استان وجود دارد، گفت: بیشتر صاحبان جواز و پروانه کسب در بنگاه ها فعالیت ندارند و بنگاه ها توسط مباشرین اداره می گردد، لذا باید تا اطلاع ثانوی فعالیت مباشرین ممنوع گردد، چرا که جواز کسب براساس تخصص شخص برای وی صادر می گردد.

وی گفت: وقتی در یک منطقه دولت قیمت املاک خود را بالا می برد این قیمت کف قیمت بازار در آن منطقه خواهد شد که این امر خود منجر به افزایش قیمت مسکن در آن منطقه خواهد شد

خیرمند اظهار کرد: این معاونت درصدد آن است تا کارگروه تخصصی با حضور سازمان صمت، اتحادیه مشاوران املاک و اتاق اصناف تشکیل دهد و آنالیز های لازم صورت گیرد تا بنگاه ها سطح بندی شوند و بر این اساس برای انجام معاملات هر بنگاه سقف معین گردد.

به گزارش خبرنگاران، جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان نیز اظهار کرد: باید تعداد مشاورین املاک کمتر گردد تا نظارت بهتری بر روی آنها صورت گیرد. متاسفانه هر شخصی به راحتی می تواند وارد این کسب و کار گردد و فیلتری برای آن گذاشته نشده است.

وی در ادامه گفت: برای صدور پروانه کسب مشاور املاک صرفا سواد خواندن و نوشته ملاک قرار گرفته است که باید اصلاح گردد، همچنین احتیاج است که بنگاه داران به صورت تخصصی آموزش داده شوند که در این خصوص دانشگاه علمی و کاربردی باید فعال تر عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1053

به "نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید