میدان سیبلس و ساختمان حیرت انگیز شهرداری در مادرید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شاید زیباترین میدان در بین میادین عظیم شهر مادرید را بتوان میدان سیبِلس دانست. متأسفانه این میدان ترافیک بسیار بالایی دارد، اما ساختمان های باشکوهی که آن را احاطه نموده اند چیزی نیستند که بتوان به سادگی از دست داد.

میدان سیبلس و ساختمان حیرت انگیز شهرداری در مادرید

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این میدان در نزدیکی خیابان های مهمی مانند گران ویا، آلکالا و پرادو بوده و جاذبه های متعددی در حوالی آن وجود دارند. اگر با تور اسپانیا راهی شهر مادرید شدید، حتما باید از میدان سیبلس بازدید کنید.

در مرکز میدان، فواره مرمری زیبایی به همین نام را خواهید یافت. نام سیبلس از الهه رومی طبیعت و باروری گرفته شده که با سبک نئو کلاسیکش از مهم ترین نمادهای شهر مادرید به شمار می رود. آبنمای میدان، الهه سیبلس را نشسته در ارابه ای که توسط دو شیر رانده می گردد به نمایش می گذارد.

این آبنما در بین سال های 1777 تا 1782 توسط ونتورا رودریگز (Ventura Rodriguez) ساخته شد. در گذشته این تندیس بیرون موزه پرادو رو به روی آبنمای نپتون قرار داشت. هر زمان که تیم رئال مادرید در مسابقه ای برنده کاپ می گردد هواداران به سمت این فواره سرازیر شده و جشن می گیرند.

ساختمان شهرداری

یکی از مهم ترین ساختمان های میدان سیبلس، کاخ ارتباطات است. این سازه کلیسا مانند در سال 1909 توسط معماری به نام آنتونیو پالاسیوس (Antonio Palacios) به عنوان شعبه مرکزی خدمات پست ساخته شد. در طراحی این مجموعه ویژگی های متعددی از معماری گوتیک و آثار گوستاو ایفل و اوتو واگنر به چشم می خورد.

پالاسیوس دو عامل مهم کاربرد و منطق را در کنار هم به کار بست و این امر را در دسترسی راحت طبقه همکف که مخصوص امور خدماتی بود به وضوح می توان مشاهده کرد.

طبقات بالایی ساختمان نیز برای استقرار کارمندان اجرایی و مدیریت استفاده می شد. این بنای شگفت انگیز و دیدنی تا سال 2007 میزبان موزه پست و تلگراف بود، ولی بعد از آن تبدیل به ساختمان شورای شهر شد. این بنا به کاخ سیبلس هم شناخته می گردد.

کاخ بوئِنا ویستا

بوئنا ویستا (Buenavista Palace) رو به روی کاخ سیبلس قرار داشته و در سال 1777 توسط همسر دوک آلبا، با طراحی پدرو د آرنال (Pedro de Arnal) ساخته شد. طرح وی چکیده ای از ویژگی های ایتالیایی و فرانسوی را منعکس می کرد. دور تا دور این کاخ را باغی به سبک فرانسوی اثر ونتورا رودریگز در بر گرفته است. آثار هنری بسیار ارزشمندی مانند تابلوهای ولاسکز (Velázquez) و رافائل (Raphael) در این خانه نگهداری می شدند. حکومت سلطنتی، بعد از مرگ همسر دوک این ساختمان را در اختیار گرفت. در سال 1939 این بنا به مرکز فرماندهی ارتش اسپانیا واگذار شد.

بانک اسپانیا

در نبش خیابان پرادو و خیابان آلکالا، بانک اسپانیا (Banco de España)، شعبه اصلی بانک مرکزی این کشور واقع شده است. قدیمی ترین قسمت این ساختمان بزرگ در مجاورت میدان سیبلس قرار داشته که در بین سال های 1882 تا 1891 ساخته شد. بانک اسپانیا بعدتر در سال های 1936 و 1975 گسترش یافت.

کاخ لینارِس

رو به روی بانک اسپانیا کاخ لینارس (Linares) را می بینید که در سال 1873 توسط یک بانکدار ثروتمند به نام خوزه د مورگا (José de Murga) ساخته شد. یک قرن بعد، ساختمان بدون بازسازی و تعمیر رها شد اما در سال 1992 به صورت کامل آن را نوسازی کردند. امروزه خانه آمریکا، یک مرکز فرهنگی هنری با تمرکز بر هنر آمریکای لاتین در این ساختمان مستقر است. در گذشته مردم اعتقاد داشتند روح صاحب اولیه این بنا در ساختمان پرسه می زند.

اگر از میدان سیبلس به سمت شمال بروید، به میدان کولون (Colón) و خیابان باریو سالامانکا (Barrio Salamanca) می رسید که به لوکس بودن شهرت دارد. اگر راستا خود را از میدان به سمت شرق ادامه دهید، به دروازه آلکالا خواهید رسید که ورودی پارک رتیرو نیز رو به روی آن واقع شده است. راستا جنوبی میدان هم پیاده روی در طول خیابان پرادو با موزه های هنری مهمی چون موزه پرادو، تیسِن بورنِمیسا (Thyssen Bornemisza) و رینا سوفیا خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1229

به "میدان سیبلس و ساختمان حیرت انگیز شهرداری در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان سیبلس و ساختمان حیرت انگیز شهرداری در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید