مولدسازی اموال و امکانات یکی از راهکارهای شهرداری ، 30 هزار میلیارد تومان در حوزه عملیاتی تعریف کردیم

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شهردار تهران گفت: یکی از راهکارهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا سال جاری مولدسازی پایه ای شد تا ما بتوانیم 30 هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی نموده بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم.

مولدسازی اموال و امکانات یکی از راهکارهای شهرداری ، 30 هزار میلیارد تومان در حوزه عملیاتی تعریف کردیم

به گزارش خبرنگاران، علی زاکانی در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه و اصالت مردم در دوره تازه مدیریت شهری گفت: ما کوشش می کنیم شرایطی ایده آل برای شهروندان تهرانی ایجاد کنیم و به آنها خدمتی شایسته ارائه دهیم، اما فاصله معناداری تا نقطه مطلوب داریم، به این علت که درست فکر ننموده ایم و همت لازم را نداشته ایم.

وی اضافه نمود: در شهرداری میراث دار خوبی ها و بدی ها هستیم؛ باید اقدامات خوب پیشینیان را قدر بدانیم و آن را ادامه دهیم و از اقدامات بد عبرت بگیریم تا در این مدت زمان محدودی که فرصت خدمتگزاری مردم را داریم دچار آزمون و خطا نشویم.

زاکانی در ادامه سخنان خود اشاره ای به روینمودهای مهم مدیریت شهری تهران کرد و گفت: راهبرد مدیریت مشارکتی را از ابتدا تا به امروز در پیش گرفته ایم. بعلاوه کوشش کردیم در قبال مختصات وظایف خود مسئولیت بپذیریم و به دیگران هم یاری کنیم تا در مسیر انجام وظایف خود پیروز باشند.

شهردار تهران در بخش دیگر از سخنان خود یکی از چالش های پیشروی شهرداری تهران را عدم شناخت دقیق از جایگاه این نهاد خدمت رسان دانست و گفت: نگاه دقیقی به جایگاه شهرداری در میان مسئولان وجود ندارد. بنده هم این نگاهِ امروزم به جایگاه شهرداری را زمانی که 13 سال نماینده مجلس بودم، نداشتم.

وی تاکید نمود: شهرداری مهم است، چون با ابعاد زندگی مردم از قبل از تولد تا مرگ روبرو است و در ابعاد مختلف خدمت رسانی می نماید، به همین جهت اندک کسی می تواند ادعا کند برای حل مسائل خود به شهرداری و مجموعه های وابسته به آن رجوع ننموده است.

زاکانی اضافه نمود: طی 21 ماه گذشته به جز هفته اول مسئولیتم مشکل مالی در شهرداری نداشتیم و اکنون برای تامین منابع مالی احتیاجمند نیستیم. احتیاج اصلی ما اندیشه است، اندیشه ای که بتواند راه حل ارائه دهد و با عبور از میانبرها ما را به نقطه مطلوب برساند.

شهردار تهران اضافه نمود: مسائل شهر تک ساحتی نیست و بسیار پیچیده است. برای حل این مسائل باید نگاهی کلی نگر و خلاقیت داشت. شما صاحبان فکر و اندیشه در این زمینه می توانید به ما بیشترین یاری را کنید.

وی با اشاره به وجود رویکرد تحولی در شهرداری اضافه نمود: روز اولی که به عنوان گزینه شهرداری مطرح شدم، به اعضای شورا گفتم من در شهرداری تهران در پی تحول هستم و اگر شما ضرورت تحول را قبول ندارید بهتر است برای انتخاب شهردار به سراغ گزینه های دیگر بروید.

زاکانی اظهار کرد: پس از انتخاب به عنوان شهردار در همان ماه های اول مسئولیت طی جلسات مختلف با کارشناسان به چارچوبی تحولی برای مدیریت تهران رسیدیم و ماحصل آن را در 12 رویکرد و 90 پروژه در اختیار اعضای شورا قرار دادیم.

شهردار تهران به دفاع از عملکرد مالی شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری تهران سال گذشته 99 و نیم درصد از منابع بودجه خود را تامین نموده است و سال جاری نیز پیش بینی می گردد که 120 درصد از منابع بودجه محقق گردد.

مولدسازی و بهره مندی از مشارکت های مردمی؛ 2 راه حل برای مدیریت منابع مالی

وی با اشاره به راه حلهای شهرداری در رابطه با مدیریت منابع مالی اضافه نمود: یکی از راه حلهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا سال جاری مولدسازی پایه ای شد تا ما بتوانیم 30 هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی نموده بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم. راه حل دیگر ما در مدیریت مالی استفاده از مشارکت های مردمی بود که این راه حل باعث می گردد مردم علاوه بر اینکه سرمایه خود را در راه رشد و آبادانی شهر هزینه می نمایند، درنهایت از سرمایه گذاری که انجام دادند نیز انتفاع مالی ببرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1852

به "مولدسازی اموال و امکانات یکی از راهکارهای شهرداری ، 30 هزار میلیارد تومان در حوزه عملیاتی تعریف کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولدسازی اموال و امکانات یکی از راهکارهای شهرداری ، 30 هزار میلیارد تومان در حوزه عملیاتی تعریف کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید