مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در سال های گذشته ون های موجود در کشور ما خودروهایی ساده بودند. از جمله رقبای فولکس واگن ترنسپورتر T4 در همان کلاس و با همان امکانات می توان از ون وانا، ون غزال، ون هایس (برلیانس H2L) و ون نارون نام برد. اطلاعات فنی درمورد ون های موجود در بازار ایران زیاد نیست. شاید به علت استفاده های خاص آنها و عمومیت نداشتن شان باشد که اطلاعات فنی خاصی از آنها در دست نیست. در این مقاله، ما به مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا می پردازیم.

مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا

مقدمه ای بر مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4

خودروهای ون به علت استفاده های گوناگونی که دارد، طرف داران خاص خود را در سراسر جهان به دست آورده است. این خودرو هم می تواند برای حمل و نقل مسافران استفاده گردد و هم با کمی تغییرات تبدیل به خودرویی خوب برای طبیعت گردی و سفرهای طولانی مدت گردد. کاربری تازه این خودرو هم رستوران و کافه و کتاب فروشی سیار است که باعث شده توجه بسیاری از جوانان به آن جلب گردد.

فولکس واگن ترنسپورتر T4 از نمای روبه رو

فولکس واگن ترنسپورتر T4 یکی از خودروهای سری اول ترنسپورتر بود که در طول سال های 1990 تا 2003 در شهر هانوفر آلمان فراوری می شد. فولکس واگن ترنسپورتر T4 ابتدا در حمل و نقل عمومی به کارگرفته شده بود و سپس بعد از مدتی، مورداستفاده های تجاری مانند فست فود، رستوران، کافه سیار و دیگر کاربری های تجاری نهاده شد.

مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا

خودرویی که ما در مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 به آن می پردازیم، ون وانا است. ون های قدیمی موجود در بازار ایران، همگی خودروهایی ساده و بدون آپشن خاص بوده است. با توسعه شهرها و افزایش جمعیت آنها، استفاده از ون های کوچک برای حمل و نقل عمومی رواج بیشتری پیدا کرد.

به علت میزان کوچک این خودروها و ظرفیت بیشتر آنها نسبت به خودروهای سواری، استفاده از این خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومیت پیدا کرد؛ به همین علت خودروهای ون بیشتری در سالیان گذشته وارد کشورمان شده یا در کارخانه های خودروسازی ساخته شده است.

نمای داخلی فولکس واگن ترنسپورتر T4

فولکس واگن ترنسپورتر بعد از نسل قدیم فولکس استیشن با آپشن های کم به کشور آمد. بااین حال به علت اینکه نام فولکس را بر دوش می کشید، با استقبال خوبی روبه رو شد. کیفیت این خودرو باعث شده است که استفاده های گوناگونی از آن بگردد.

یکی از رقبایی که مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 قرار می گیرد، ون وانا است. این خودرو محصول شرکت خودروسازی ایران خودرو است، اما درواقع خودرویی چینی محسوب می گردد که امتیاز مونتاژ آن به شرکت ایران خودرو دیزل سپرده شده است. نام اصلی این خودرو ام پی ایکس اس کلاس (MPX S CLASS) است که در ایران با نام وانا عرضه شده است.

ازنظر طراحی ظاهری می توان گفت که وانا کپی ون تویوتا هایس به شمار می رود. طراحی قسمت جلوی خودرو بسیار ساده است. چراغ های مستطیلی، کاپوت کوتاه و کمی برجسته و سپری کاملاً ساده طراحی جلوی خودرو را تشکیل می دهد. در نمای کناری هم فقط چند خط حجم دهنده می بینیم. درِ عقب کشویی و شیشه ها ساده و کوچک است. قسمت عقب خودرو هم هیچ نکته قابل توجه ای ندارد.

نمای پشتی فولکس واگن ترنسپورتر T4

درون کابین وانا 14 جایگاه با روکش پارچه ای تعبیه شده است. متریال به کاررفته در قسمت داشبورد و کابین قابل قبول به نظر می رسد. آپشن های رفاهی ون وانا شامل:

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • فرمان هیدرولیک
  • چراغ های مه شکن
  • گرمکن شیشه عقب
  • کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای
  • سیستم تهویه
  • سیستم صوتی

ون وانا مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 2378 سی سی است که توان فراوری قدرت 130 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و گشتاور 200 نیوتن متر در 2500 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. قیمت این خودرو در بازار در اردیبهشت ماه 98، از 80 میلیون تا 150 میلیون تومان متغیر است.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش ون وانا به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش فولکس ترنسپورتر

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1753

به "مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس واگن ترنسپورتر T4 با ون وانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید