مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت اس، 400 کماکان پابرجاست

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک مقام ارشد آمریکایی از ادامه اختلاف اساسی بین آمریکا و ترکیه بابت سامانه موشکی اس-400 خبر داد.

مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت اس، 400 کماکان پابرجاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام آمریکایی اذعان کرد که با وجود دیدار سران ارشد ترکیه با آمریکا، اختلاف این دو کشور بابت اس-400 کماکان پابرجاست.

به نوشته وبگاه احوال این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: این مسئله بین ما و ترکیه مرتبط با قوانین داخلی است.

این مقام آمریکایی گفت که این مسئله احتمال زیاد در نشست بین بایدن به ولادیمیر پوتین همتای روس وی در میان گذاشته نمی شود. این مقام آمریکایی اضافه کرد: هیچ ارتباطی بین موضع اس-400 و افغانستان وجود ندارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پی دیدار با بایدن در روز دوشنبه در حاشیه اجلاس ناتو در شهر بروکسل در بلژیک گفت که مواضع ترکیه در این زمینه که موجب تحریم صنایع نظامی این کشور از سوی آمریکا شده، تغییری نیافته است.

وی گفت: ما همان ایده ها در زمینه اس-400 و اف-35 را به بایدن در میان گذاشتیم.

دستیابی ترکیه به این سامانه ساخت روسیه در ژوئیه 2019 باعث ایجاد گسست جدی در روابط با واشنگتن شد. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با فناوری ناتو ناسازگار و تهدیدی برای این ائتلاف است. ایالات متحده هم در مقابل از حضور ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-35 واکنش نشان داد و علاوه بر این تحریم هایی را بر برخی شرکت های ترکیه اعمال کرد. حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی اینجرلیک و همکاری های دفاعی دو کشور در ناتو روابط نظامی و سیاسی میان واشنگتن و آنکارا را پیچیده تر کرده است.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اخیرا گفت که یافتن راهکاری برای استقرار سامانه های موشکی اس-400 ساخت روسیه در ترکیه همیشه امکان پذیر است و آنکارا آماده رفع نگرانی های موجود در این زمینه است.

وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: همیشه یافتن راهکار های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق تر و جامع تر از جنگنده های اف-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1391

به "مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت اس، 400 کماکان پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت اس، 400 کماکان پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید