مطالعه بافت تاریخی خلخال به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال از اتمام مطالعه بافت تاریخی این شهرستان به وسعت 21 هکتار خبر داد.

مطالعه بافت تاریخی خلخال به اتمام رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، محمدرضا شایقی با اعلام این خبر شرح داد: بافت تاریخی قلعه باشی شهر خلخال به صورت جامع توسط مشاوران مطالعه شده تا پس ازاین به منظور صیانت از هویت تاریخی شهر، مقررات و ضوابطی در این محدوده اعمال شود.

او افزود: با تصویب طرح مطالعاتی در کمیته فنی، ضوابط ابلاغ می شود تا ساخت وسازها و تمامی فعالیت های عمرانی محدوده بافت تاریخی با رعایت قوانین همراه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: علاوه بر این باهدف حفظ هویت تاریخی شهر، ثبت ملی حمام خان که از بناهای دوره قاجار است و در مرکز شهر و محدوده بافت تاریخی است، با جدیت دنبال می شود.

او شرح داد: همچنین میراث فرهنگی شهرستان خرید خانه تاریخی نصیری واقع در بافت تاریخی را دنبال می کند تا نسبت به حفظ آن اقدام کند.

شایقی متذکر شد: با ابلاغ ضوابط، تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت آن شده و در پروژه های عمرانی باید آن را اعمال کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 114

به "مطالعه بافت تاریخی خلخال به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه بافت تاریخی خلخال به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید