بزن بریم جزیره دلفین ها !

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران : ساحلی با شن های براق کنار آب های زلال و زیبا چون اشک چشم خلیج فارس .آبی بی انتهایی روبرویت است دل به دریا می زنی و سوار بر قایق می گردد . عروسی ماهی هاست ماهی های رنگی و ناگهان پایکوبی دلفین ها بر آب های جنوبی حیرانت می نماید. اینجا جزیره هنگام است.

بزن بریم جزیره دلفین ها !

جزیره هنگام جزیره ای زیبا و شگفت انگیز در جنوب کشورمان و در جنوب جزیره قشم است که می تواند مقصدی گرم و مجذوب نماینده برای سفر زمستانی باشد . برای رسیدن به این جزیره باید سوار قایق هایی که در جزیره قشم است شوید تا بعد از طی مسیری کوتاه به این جزیره برسید. در مسیرتان صخره های صدف نشان به شما خوشامد می گویند!

در گذشته به هنگام هنجام یا هنیام هم گفته می شد. هنگام در پارسی باستان به معنی وقت، زمان و گاه است و از دو واژه هن و گام تشکیل شده است.هنگام به عنوان یکی از جزایر زیبای خلیج فارس جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها، سواحل این جزیره هستند.

هنگام، 5 ساحل دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از این سواحل زیبا که به آن ساحل نقره ای گفته می گردد از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی جزیره هنگام به شمار می رود.سواحلی نقره پوش که زیر تلالو آفتاب گرم جنوبی می درخشند.پایکوبی دلفین های شاد جزیره مجذوب نماینده ترین بخش سفر به این جزیره است که اگر خوش شانس باشید و با آنها روبرو شوید هرگز به این جزیره را از یاد نخواهید برد.

بومی های جزیره مهربان و خون گرمند با لباس هایی بسیار زیبا و رنگارنگ. لباس های رنگی بلند با روبندهای خاصی دارند و معمولا صنایع دستی غالب این جزیره، صدف ها و متعلقات تزیینی ای که با آن ها می توان ساخت را به فروش می رسانند که بازدید از هنرمندی های آن ها و خرید از آن ها بخشی سرگرم نماینده در سفر است.دست پختشان هم فوق العاده است .

غذاهای محلی این جزیره همگی با استفاده از ادویه های بومی و به سبک کاملاً محلی تهیه می شوند و بنابراین می توانید یک غذای ویژه با طعمی متفاوت و نو را امتحان کنید.

از جمله غذاهای بومی جزیره هنگام می توان به دوپیازه میگو، انواع ماهی های سرخ شده، سمبوسه میگو، خرچنگ، برنج و میگو یا حواری میگو و انواع دیگر غذاهای دریایی اشاره نمود.

این جزیره در جنوب ایران و در منطقه خلیج فارس واقع شده است و وسعتی برابر حدود 34 کیلومتر مربع دارد. این جزیره حیات وحش غنی ای دارد و در آبهای آن هم دلفین های زیادی زندگی می نمایند که از مهم ترین جاذبه های گردشگری هنگام هستند و بخش مهمی از اکوتوریسم آن را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های جزیره هنگام کوه ها و خاک قرمز رنگ آن است. جالب است بدانید جدای از استفاده معمولی که از خاک می توان داشت، از خاک قرمز جزیره هنگام در درست کردن نوعی چاشنی هم استفاده می گردد. به این چاشنی سوراغ می گویند.

چطور به جزیره هنگام برویم؟

برای دسترسی به جزیره هنگام قبل از هر چیز باید وارد جزیره قشم شوید. پس از آن می توانید از اسکله شهید باهنر و شهید حقانی در بندرعباس یا بندر پل در شهرستان خمیر، سوار بر قایق های تندرو یا لنج شده و سپس وارد جزیره شوید. برای ورود به جزیره قشم نیز می توانید از فرودگاه بین المللی بهره ببرید. اما باقی مسیر را حتماً باید با قایق موتوری یا لنج ادامه دهید.

تهران تا بندرعباس حدود 1.260 کیلومتر فاصله دارد که این مسیر را می توانید با قطار، ماشین شخصی یا تاکسی، اتوبوس یا هواپیما طی کنید. وقتی وارد قشم شدید، تنها 10 دقیقه با هنگام فاصله خواهید داشت. قایق های اسکله کندالو و یا اسکله شیب دراز هر روز از ساعت 8 صبح مشغول هستند و بنابراین برای رفتن به جزیره خیلی معطل نخواهید شد.

جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم قرار گرفته و تنها 45 دقیقه با آن فاصله دارد. فاصله هنگام تا بندرعباس حدود 43 مایل دریایی است، در حالی که فاصله هنگام تا قشم تنها 29 مایل دریایی خواهد بود. بنابراین فاصله زمانی هنگام تا بندرعباس شاید حدود 20 دقیقه بیشتر از فاصله هنگام تا قشم باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1833

به "بزن بریم جزیره دلفین ها !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزن بریم جزیره دلفین ها !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید