مردم یونان به طرح نجات مالی رای مثبت خواهند داد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران: نتایج جدیدترین نظرسنجی در مورد همه پرسی روز یکشنبه یونان نشان می دهد که مردم این کشور احتمالا به طرح نجات اقتصادی که از سوی نهادهای اقتصادی بین المللی ارائه شده، رای مثبت خواهند داد.

مردم یونان به طرح نجات مالی رای مثبت خواهند داد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه آلکو حاکی است که 44.8 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه از طرح نجات اقتصادی حمایت خواهند کرد و 43.4 درصد یونانی ها نیز مخالف این بسته نجات اقتصادی هستند. بیش از 11.8 درصد مردم یونان نیز هنوز مردد هستند.

نظرسنجی قبلی این موسسه نشان می داد که بیشتر مردم یونان با طرح نجات اقتصادی که از سوی وام دهندگان بین المللی پیشنهاد شده، مخالفت نموده اند. دولت چپگرای یونان نیز از مردم خواسته است تا در همه پرسی آینده به این طرح رای منفی بدهند.

نتایج این نظرسنجی یک روز پس از آن منتشر شده است که صندوق بین المللی پول نسبت به شکاف عظیم اقتصادی که یونان در آینده با آن روبرو خواهد شد، هشدار داده است.

صندوق بین المللی پول که یکی از تروییکای بین المللی به شمار می رود، اعلام نموده است که یونان طی سه سال آینده به 50 میلیارد یورو یاری اقتصادی بیشتر احتیاج خواهد داشت.

در حالی که صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا خواهان کاهش هزینه ها و افزایش اقتصادیات ها شده اند تا در ازای اجرای این اصلاحات یاری اقتصادی بیشتری را در اختیار آتن قرار دهند، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان درخواست های مطرح شده از سوی نهادهای بین المللی را باج خواهی ارزیابی نموده است.

بعید به نظر می رسد که یونان و نهادهای بین المللی بتوانند تا روز یکشنبه پیش از برگزاری همه پرسی به توافق نهایی دست یابند. بانک های یونان روز پنج شنبه نیز برای چهارمین روز متوالی تعطیل بوده است و دولت کنترل های زیادی را برای جابجایی سرمایه اعمال نموده است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز در این باره تاکید نمود: ما از یونانی ها می خواهیم تا چشمان خود را باز نمایند و درباره تبعات رای منفی در همه پرسی سخت فکر نمایند، تبعاتی که می تواند منجر به خروج یونان از منطقه یورو گردد.

دو طرف ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های اقتصادی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران اقتصادی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 606

به "مردم یونان به طرح نجات مالی رای مثبت خواهند داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم یونان به طرح نجات مالی رای مثبت خواهند داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید