مدل جهانی شیائومی 12 پرو در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ظاهرا به زمان رونمایی از مدل جهانی شیائومی 12 پرو نزدیک شده ایم چرا که بعد از حضور این گوشی در لیست FCC شاهد حضور آن در بنچمارک گیک بنچ هم بودیم.

مدل جهانی شیائومی 12 پرو در گیک بنچ دیده شد

شیائومی اندکی قبل از سال نوی میلادی از گوشی های سری شیائومی 12 به عنوان اولین پرچم دارهای مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد. اما زمانی که شرکت چینی این گوشی ها را معرفی کرد، از برنامه های خود برای عرضه آن ها در کشور چین خبر داد و بنابراین نمی دانستیم چه زمانی و با چه مشخصاتی قرار است این پرچم دارها را در بازارهای جهانی ببینیم.

هنوزم که هنوزه کاربران بازارهای جهانی منتظر عرضه رسمی گوشی های سری شیائومی 12 هستند و اگرچه شرکت چینی فعلا خبری را در این رابطه منتشر نکرده، به نظر می رسد باید به زودی این اتفاق رخ دهد چرا که طی چند روز اخیر خبرهای متعددی را از این پرچم دارها شنیدیم.

برای مثال شیائومی 12 پرو و مدل استاندارد از این سیری چند هفته قبل در پایگاه داده یکی از شرکت های مخابراتی اندونزیایی دیده شدند. حالا هم مدل پرو را در لیست وب سایت صدور گواهی FCC و بنچمارک های مختلف شاهد هستیم که حدس ما را مبنی بر نزدیک بودن زمان عرضه آن ها تایید می کند.

طبق این لیست که به لطف FCC آن را در اختیار داریم، شماره مدل شیائومی 12 پرو در بازار جهانی 2201122G خواهد بود که از قابلیت هایی نظیر اینترنت 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز بهره می برد که نسخه ضعیف تر به نسبت طول موج میلی متری به شمار میرود. همچنین در این محصول از وای فای 6E و NFC هم پشتیبانی می شود.

این اتصال 5G به لطف تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 ممکن شده که قرار است به عنوان قلب تپنده در مدل جهانی شیائومی 12 پرو مورد استفاده قرار بگیرد. بنچمارک گیک بنچی هم که از این گوشی منتشر شده نشان می دهد این محصول از اندروید 12 (مبتنی بر رابط کاربری MIUI 13) و 12 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. البته امتیازی که این گوشی در بخش تک و چند هسته ای بدست آورد اندکی از امتیاز قدرتمندترین گوشی های کنونی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 پایین تر است که به نظر می رسد به خاطر عدم هماهنگی و بهینه بودن نرم افزار است. ظاهرا رام جهانی این گوشی نیاز به کار و بهینه سازی های بیشتری دارد تا بدون هیچونه مسئله ای بدست کاربر برسد.

در رابطه با مقدار حافظه رم گوشی هم باید بگوییم که مدل پرو ظاهرا قرار است در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی راهی بازار شود. البته در پایگاه داده اندونزیایی فقط یک مدل این گوشی ثبت شده است که به نظر می رسد به این معناست که شیائومی می خواهد فقط یک مدل از آن را در بازار جهانی به فروش برساند. امیدواریم این اتفاق نیفتد و شاهد عرضه شدن هر دو مدل باشیم اما اگر قرار باشد فقط یک مدل در دسترس قرار بگیرد، آن مدل از 12 گیگابایت حافظه رم بهره ببرد.

مدل استاندارد از این سری یعنی شیائومی 12 هم که در گیک بنچ حضور پیدا کرد، از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 هم به عنوان قلب تپنده در آن ایفای نقش می کرد. امتیازی هم که این گوشی کسب کرد هنوز از آنچه که مدل پرو کسب کرد پایین تر بود که نشان می دهد رام مدل جهانی این گوشی ها اصلا برای عرضه آماده نیست و کار زیادی باید روی آن صورت بگیرد.

مدل استاندارد همچنین در پایگاه داده HTML5Test هم حضور پیدا کرد که از رابط کروم 96 روی اندروید 12 بهره می برد. نکته جالب اینجاست که این نتیجه برای دو ماه قبل است، یعنی قبل از اینکه اصلا شیائومی بخواهد این سری را حتی برای بازار چین رونمایی کند. بنابراین به نظر می رسد شرکت چینی کار روی مدل جهانی پرچم دارهایش را از مدت ها پیش آغاز کرده است.

شیائومی 12 و 12 پرو قرا راست طی آینده ای نزدیک اما متاسفانه نامشخص برای بازار جهانی عرضه شوند. اینطور هم که به نظر می رسد یک مدل سوم هم قرار است به این جمع اضافه شود تا کاربران اندکی حق انتخاب بیشتری داشته باشند. طبق خبرها پو شایعات، ظاهرا در ماه فوریه یا نهایتا در ماخ مارس باید شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم. از قلم نیاندازید مدل اولترا از این گوشی ها هم قطعا راهی بازار خواهد شد اما این اتفاق باید اواخر امسال و فقط در کشور چین رخ دهد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1631

به "مدل جهانی شیائومی 12 پرو در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل جهانی شیائومی 12 پرو در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید