مبلمان چوب گردو با طراحی بسیار لوکس در مدل های سنتی و مدرن

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، چوب گردو ظاهری بسیار خاص دارد. رنگ تیره، بافت و گره های طبیعی و بی نظیر آن باعث شده مبلمان چوب گردو یکی از شیک ترین و لوکس ترین مبلمان موجود در بازار محسوب شوند. اگر به بخش جوایز مبلمان برتر در مجلات و همایش های گوناگون رجوع کنید متوجه خواهید شد که بیشتر جوایز سال به مبلمان ساخته شده با چوب درخت گردو تعلق دارد. در این مطلب قصد دارم به معرفی مبلمان برتر در بخش طراحی بپردازم که نهایت استفاده را از زیبایی چوب درخت گردو برده اند.

مبلمان چوب گردو با طراحی بسیار لوکس در مدل های سنتی و مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

با توجه به زیبایی خیره نماینده رنگ و طرح و بافت چوب گردو نه تنها در ساخت مبلمان متعدد و متنوع بلکه از آن حتی در بعضی لوازم آشپزی و پخت و پز و بسیاری دیگر موارد استفاده می نمایند. حتی کاربرد چوب گردو در قسمت هایی از لوازم برقی نیز امروزه باب شده است. زیبایی در کنار مقاومت سبب شده تا گردو به عنوان اولین گزینه در بسیاری صنایع و تولیدات دکوراسیون برتر مورد استفاده قرار گیرد. مبلمان چوب گردو یکی از شاخه ها و زمینه های بسیار گسترده در استفاده از این چوب مقاوم و با ارزش است.

چوب گردو استحکام و دوام بسیار بالایی دارد، به همین خاطر است که مبلمان ساخته شده با این چوب اغلب در مکان های قصر مانند بکار می رفته و همانند یک میراث، نسل به نسل منتقل می شدند. رنگ چوب گردو، شکلاتی تیره است و بعضی مواقع به رنگ بنفش نیز متمایل می باشد، همچنین در قسمت های خارجی که نزدیک به پوسته درخت است، چوب رنگی زرد دارد. اما چوبی که بیشتر در ساخت مبلمان چوب گردو به کار می رود همان قسمت تیره و شکلاتی رنگ است. جالب است بدانید که چوب گردوی ایرانی از مرغوب ترین چوب های دنیا است.

کافی ست در همین ابتدا به چند تصویر زیر توجه کنید؛ زیبایی و جذابیت رنگ، جنس و قلمخوری بسیار مناسب گردو آنچنان بالاست که بسیاری از طراحان و تولیدنمایندگان را به سمت خود جذب می نماید. مبلمان چوب گردو علاوه بر زیبایی از دوام بسیار بالایی نیز برخوردار است و به راحتی قدرت رقابت با مواد ترکیبی و چوب های صنعتی این دوره را خواهد داشت. استفاده از پارچه به رنگ مناسب در کنار این چوب می تواند سبب بیرون زدن و جلوه گری تمامی زیبایی این چوب با ارزش در مبلمان گردد.

از چوب گردو باید طوری استفاده گردد که گره و بافت های طبیعی آن به زیبایی نشان داده گردد. بنابراین استفاده درست از چوب گردو هنری می خواهد که هر کسی آنرا ندارد. شکل های زیر میز ناهارخوری و میز جلو مبلی شیکی را نشان می دهد که از زیبایی طبیعی چوب گردو نهایت استفاده را برده است. شکل میزها به صورتی طراحی شده که خطوط طبیعی روی چوب بیشتر فضای روی میز را بپوشاند. به چوب گردو هم می گردد جلا داد طوری که در زیر نور چراغ بدرخشد. میز جلو مبلی شکل دوم دقیقا چنین جلایی دارد که ارزش میز را چند برابر نموده است.

در شکل سوم نیز می توان استفاده از چوب گردو برای ساخت پایه ای منحنی و مفهومی را به خوبی مشاهده کرد. این پایه آنچنان جلایافته که طرح و نقش های زیبای چوب گردو بر روی آن به وضوح تعیین است. صفحۀ شیشه ای روی آن نیز به زیبایی و جلوه گری آن افزوده است و می توان گفت: ظاهراً تمامی این عناصر کنار هم جمع شده اند تا زیبایی این پایه چوبی از جنس گردو را به نمایش بگذارند. مبلمان چوب گردو قدرت فراوانی برای به دوش کشیدن مسئولیت زیباسازی دکوراسیون دارد، حال می توان از این قدرت در زیباسازی دکوراسیون داخلی استفاده کرد و یا در بسیاری مواردِ نمای بیرونی.

مدل های مدرن مبلمان چوب گردو وقتی در دکوراسیون قرار می گیرند در عین سادگی گرمی و کلاس خاصی به فضا می دهند. همین عامل است که چنین مبلمانی را بسیار دوست داشتنی و دلپذیر می نماید. میز ناهارخوری می تواند قطعه مناسبی برای آوردن چوب گردو به دکوراسیون باشد. مثل شکل پایین که میز ناهارخوری با رویه شیشه ای روی پایه های چوبی انحنا دار بسیار زیبایی سوار شده است. از آنجایی که رویه میز شیشه ایست، پایه های بسیار جالب چوبی خیلی زیبا و کامل خودنمایی می نمایند.

وقتی از مبلمان چوب گردو صحبت می کنیم منظورمان حتما مبل راحتی یا مبل استیل و میز نیست، به طور کلی وسایل و اکسسوری های دیگر مثل میز کنسول و آینه هم جز مبلمان خانه بحساب می آیند. شکل اول در پایین یک میز کنسول بهمراه آینه شیکی را نشان می دهد که تماما با چوب درخت گردو ساخته شده است. خود آینه توسط 60 عدد توپ چوبی احاطه شده که و شکلی هنری و شبیه به یک مروارید به آینه داده است. چنین شئ ایی روی دیوار هم جنبه دکوری خواهد داشت و هم کاربردی.

آپارتمان های کوچک هم می توانند دکوراسیونی لوکس در عین سادگی و مرتبی فضا داشته باشند. چاره این کار استفاده از مبلمان کوچک و جمع جور با فریم تمام چوبی است که شکل های زیر تعدادی از آنها را نشان می دهد. پارچه مبل طرحی ساده و به رنگ خنثی دارد تا فریم و بدنه محکم چوب گردو بیشتر خودنمایی کند. حال اضافه کردن چند ست دیگر مثل میز جلو مبلی چوبی یا کتابخانه باریک چوبی کنار این مبل، ظرافت و شیکی دکوراسیون اتاق نشیمن را تضمین خواهد نمود.

مبلمان چوب گردو فقط برای منازل مسکونی نستند، در حقیقت یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از چوب گردو در اتاق های کار و شرکت های تجاری و مهم است. حضور چنین مبلمانی در یک شرکت یا اداره، به ارباب رجوع نشان خواهد داد که شرکت اهمیت زیادی برای جزئیات قائل است. میز مدیریت یا میز کنفرانس ساخته شده با چوب گردو علاوه بر کارایی، طول عمر بالا و راحتی، کلاس بالا و شکوه خاصی به دکوراسیون اتاق های مهم مثل اتاق مدیر می دهد. میزی که در دو شکل اول مشاهده می کنید کاملا دست ساز بوده و به صورت یک تکه ساخته شده است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

معرفی 30 مدل تزیینات چوبی منزل ساخته شده با چوب درخت گردو

دکوراسیون چوبی منزل با طراحی و اجری ساده اما فوق العاده شیک

مدل های جالب شلف دکوری ساخته شده با چوب طبیعی درخت

مدل طراحی سقف منزل با استفاده از پانل های چوب طبیعی

منبع: اتاق
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 853

به "مبلمان چوب گردو با طراحی بسیار لوکس در مدل های سنتی و مدرن" امتیاز دهید

2 کاربر به "مبلمان چوب گردو با طراحی بسیار لوکس در مدل های سنتی و مدرن" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلمان چوب گردو با طراحی بسیار لوکس در مدل های سنتی و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید