لاک پشت های دریایی چابهار در معرض خطر انقراض هستند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لاک پشت های دریایی سواحل دریای عمان در محدوده چابهار و کنارک در معرض خطر انقراض هستند و باید برای حفاظت آن ها کوشش های بیشتری شود.

لاک پشت های دریایی چابهار در معرض خطر انقراض هستند

به گزارش خبرنگار از ، احمدرضا لاهیجان زاده معاون دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین سمپوزیوم ملی حمایت از لاک پشت های دریایی در منطقه آزاد چابهار گفت: از مسئولان و قشر های مختلف مردم برای حفاظت از گونه لاک پشت دریایی صمیمانه تشکر می کنم.

او افزود:حمایت از گونه های ارزشمند لاک پشت های دریایی سواحل مکران از ضرورت های مهم در حفظ محیط زیست است چرا که این گونه در معرض انقراض است.

معاون دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما به عنوان متولیان محیط زیست خواهان همکاری، مشارکت و هماهنگی تمام مسئولان، ادارات کل استان هایی که لاک پشت های دریایی در سواحل آن ها تخم گذاری می کنند، هستیم.

او بر نقش آموزش و فرهنگ سازی میان جوامع محلی بر حفاظت از لاک پشت های دریایی و محل های تخم گذاری آن ها تاکید کرد.

20 نقطه از سواحل ماسه ای چابهار و کنارک محل زیست لاک پشت ها است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار نیز گزارشی از روند زندگی و پراکندگی این گونه دریایی در سیستان وبلوچستان ارائه کرد و افزود: سواحل شنی و ماسه ای مکران در جنوب این استان زیستگاه پنج گونه لاک پشت از جمله سبز، نوک عقابی، زیتونی، پشت سرخ و پشت چرمی است.

اشرفعلی حسینی گفت: بیش از 20 نقطه از سواحل ماسه ای چابهار و کنارک از جمله گواتر، لیپار، تنگ، کچو، پُشت، کوپان سر و پزم از مهمترین زیستگاه ها و سایت های تخمگذاری لاک پشت ها دریایی بویژه لاک پشت های سبز هستند.

او گفت: لاک پشت های دریایی از موجودات در معرض انقراض جهانی و جزو فهرست گونه های حفاظت شده IUCN هستند که برای چرخه حیات دریا بسیار مفید بحساب می آیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: اغلب گونه های لاکپشت سبز و بعضا لاک پشت منقار عقابی بیشتر مراحل زندگی خود شامل تولید مثل (جفت گیری و تخمگذاری) و تغذیه را در مناطق ساحلی دریای عمان سپری می کنند.

او ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از لاک پشت های سبز در محدوده آب های ایران زیست می کنند که زادآوری این گونه دوزیستان خزنده بیشتر در سواحل شهرستان های چابهار و کنارک اتفاق می افتد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 195

به "لاک پشت های دریایی چابهار در معرض خطر انقراض هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاک پشت های دریایی چابهار در معرض خطر انقراض هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید