قزوین نیازمند ایجاد پیست بین المللی موتورسواری و اتومبیلرانی است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه با حضور در اداره ورزش و جوانان استان قزوین با مدیرکل، رؤسای شهرستان ها و معاونان این اداره مصاحبه کرد.

قزوین نیازمند ایجاد پیست بین المللی موتورسواری و اتومبیلرانی است

لطف اله سیاهکلی پس از شنیدن گزارش مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به توانمندی های ورزشی استان گفت: جای خوشحالی دارد که مدال آوران زیادی در این استان وجود دارند که می توانند پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را در اقصی نقاط دنیا به اهتزاز درآورده و نام ایران را بلند آوازه نمایند.

وی اعلام کرد: قزوین در حوزه قهرمانی موفقیت های خوبی داشته ولی به نظر می رسد در تیم داری در لیگ برتر و برند سازی در بعضی رشته ها نیازمند فعالیت بیشتری است تا این ظرفیت ها شکوفا گردد و نام قزوین در ورزش نیز در کشور و رسانه ها زبانزد باشد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار توانمندی های ورزشی در رشته های تکواندو، سنگ نوردی، کشتی، تیراندازی و جودو به نظر می رسد در بعضی رشته ها مانند موتورسواری و اتومبیل رانی حمایت لازم صورت نگرفته و هنوز پیست مناسبی برای این رشته ورزشی نداریم.

سیاهکلی گفت: قزوین در مسابقات آفرود و موتورسواری ظرفیت های خوبی داریم و این ورزش با اقبال عمومی هم روبروست و می تواند به عنوان یک ورزش بانشاط برای مردم ساعات خوشی را فراهم کند و ما در بوستان باراجین و مناطق دیگر زمین های مناسبی داریم که می توانیم با واگذاری آن استان قزوین را به قطب ورزش اتومبیلرانی که خانواده ها را نیز جذب کند تبدیل کنیم.

وی افزود: اولین خواسته ما برند شدن یک رشته ورزشی است و اگر در گذشته در کشتی، فوتبال و والیبال شاخص بودیم امروز هم می توانیم در چند رشته شاخص شویم وجوانان را به استادیوم ها بکشانیم و ساعات بانشاطی را برای مردم ایجاد کنیم.

سیاهکلی اعلام کرد: فقط رویکرد مدال آوری نمی تواند جایگزین برندینگ گردد و نام استان با وجود یک تیم لیگ فزونی بیشتر مطرح می گردد و ما نیز در مجلس آمادگی داریم حمایت لازم را انجام دهیم.

استفاده از سالن های ورزشی برای همه گروه ها مهیا گردد

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی رویکرد خوبی است اما باید نظارت گردد تا هزینه زیادی از ورزشکاران دریافت نگردد و طبقات کم درآمد از ورزش کردن محروم نشوند.

وی توجه به مسائل هیئت های ورزشی را مهم دانست و اضافه نمود: در مراجعه اعضای هیئت های ورزشی گلایه هایی مطرح می گردد که نمی خواهیم بدون اطلاعات کامل قضاوت کنیم اما کاری کنید تا کمتر به دفتر نمایندگان مراجعه گردد و کارها در اداره سامان یابد.

سیاهکلی توضیح داد: در انتخابات هیئت های ورزشی باید آزادی کامل باشد و مدیر اعمال نفوذ نکند و بگذارید همه کارها مردمی باشد و یک مدل دموکراتیک پیشه کنید.

وی افزود: مدال آوری بسیار ارزشمند است و باید احترام به بزرگان و پیش کسوتان و قهرمانان ورزشی جدی گرفته گردد و با هم فکری برای برطرف نقاط ضعف تدبیر کنیم.

سرانه ورزشی استان پایین است

سیاهکلی گفت: متأسفانه با همه اقدامات خوب اجرا شده هنوز سرانه ورزشی استان خیلی پایین است و امیدواریم با ارائه طرح و برنامه از ظرفیت نمایندگان بهره ببرید تا این کمبود را در استان با تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی جبران کنیم.

حوزه جوانان مغفول ماده است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: گستردگی حوزه کار در مجموعه ورزش موجب شده از بخش مهم جوانان غفلت گردد و برای گروه سنی 18 تا 22 سال هیچ متولی نداریم و این شرایط نگران نماینده است.

وی گفت: باید برای مسکن، ازدواج، اشتغال و سایر نیازهای جوانان سنین 18 تا 22 سال که معمولاً آسیب ها در همین سنین هست فکری کنیم اما به نظر می رسد در این بخش خیلی ضعیف عمل نموده ایم و این گروه متولی خاصی ندارد.

وی توسعه خانه های ورزش روستایی را از اقدامات خوب برای ترویج ورزش در نقاط محروم و کم برخوردار دانست و تداوم آن را خواهان شد.

در ادامه مدیران و معاونان اداره کل ورزش استان قزوین دیدگاه های خود را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 715

به "قزوین نیازمند ایجاد پیست بین المللی موتورسواری و اتومبیلرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزوین نیازمند ایجاد پیست بین المللی موتورسواری و اتومبیلرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید