قرارگاه آگاهی و امید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، موضوع ترویج، تبلیغ و پراکندن امید، موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در برهه های مختلف زمانی به آن تاکید کردند. رهبری در ابلاغیه مامور کردن جناب آقای ضرغامی برای دوره دوم پنج ساله ریاست سازمان صداوسیما هم بر چهار مؤلفه دین، اخلاق، امید و آگاهی تاکید داشتند.

قرارگاه آگاهی و امید

ما در نظام جمهوری اسلامی می بایست مردم را به داشته های شان و آینده امیدوار کنیم تا با امید بیشتر مدارج را طی نمایند. برای این که امید در جامعه پراکنده گردد، برترین جهت از راه رسانه ها است. از میان رسانه ها هم، رسانه ملی باتوجه به جامعه گسترده مخاطبانی که دارد، تاثیرگذارترین رسانه است. صداوسیما شبکه های رادیویی و تلویزیونی در سطح استانی، ملی و بین اللملی دارد و با مجموعه اینها می تواند در جهت پراکنده کردن امید در جامعه اقدام کند. کشور ما، کشوری وسیع و دارای استعدادها و منابع فراوان است که در طول روز، ماه و سال، اقدامات گسترده ای در زمینه توسعه، ارائه خدمات، فعالیت های اجتماعی و عمرانی در آن انجام می گردد. یکی از اقدامات برای پراکندن امید و نشاط این است که ما بتوانیم عملکردها و کارهای صورت گرفته در کشور را به سمع و نظر مردم برسانیم تا مردم به کارآمدی نظام پی ببرند. وقتی مردم به کارآمدی نظام پی ببرند، حتما به آینده امیدوار خواهند شد. پس به وسیله دو مقوله:

1- انعکاس اقدامات، فعالیت ها و دستاوردها برای مردم به وسیله اخبار

2- استفاده از دیگرگونه های برنامه سازی مثل نمایش، فیلم های سینمایی، سریال، تاک شو و امثالهم برای بیان دستاوردها و ایجاد نشاط؛ می توان اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در کشور را به مردم معرفی کرد و به جامعه امید بخشید.

یکی دیگر از کارهایی که می توان در راستای پراکندن امید انجام داد، کمتر گفتن حرف های تلخ، سیاه و ملال آور است. این به آن معنا نیست که انتقاد نکنیم. حتما نقد موجب ساختن، رشد و اعتلا خواهد شد، اما نقد با تخریب فرق می نماید. سیاه نمایی و تلخ تماشا موضوعات موجب ناامیدی در جامعه خواهد شد. بعلاوه از سوی دیگر برای این که بتوانیم متناسب با احتیاج جامعه برای امیدواری قدم برداریم، حتما باید از نظرات، تجربیات و دیدگاه های کارشناسان، نخبگان، برجستگان و اهالی فن بهره ببریم و برنامه هایی درخور شأن مردم فراوری و پخش کنیم.

آنچنان که اشاره شد، رهبر معظم انقلاب پیش از این هم بر اهمیت پراکندن امید تاکید داشتند و حالا در حکم ریاست جناب آقای دکتری جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز تاکید کردند که صداوسیما قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است. این نشان می دهد هرچه بیشتر در جهت امیدآفرینی اقدام کنیم، باز هم زمینه کار وجود دارد. درواقع حتما ضعف هایی وجود داشته که مجددا تاکید شده است. پس باید کوشش بیشتری صورت گیرد و بیش از گذشته، اقدامات و فعالیت هایی که در اقصی نقاط کشور انجام می گردد، به سمع و نظر مردم رسانده گردد تا مردم امیدشان به آینده رجحان گیرد.

*دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما

منبع: جام جم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1506

به "قرارگاه آگاهی و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگاه آگاهی و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید