فرنگی کاران خوزستانی در جهان خوش درخشیدند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رییس هیات کشتی خوزستان گفت: کشتی گیران خوزستاتی با درخشش در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی 23 سال جهان پیروز به کسب سه نشان طلا شدند.

فرنگی کاران خوزستانی در جهان خوش درخشیدند

رمضان جمالپور گفت: رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان چهارشنبه شب در کشور اسپانیا دنبال شد که دانیال سهرابی نماینده کشتی خوزستان پیروز به کسب نشان طلا شد.

او می گوید: پیش از این پویا دادمرز و ایمان محمدی نیز در اوزان 55 و 63 کیلوگرم این مسابقات پیروز به کسب به نشان طلا شده بودند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: چهار نماینده از خوزستان، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را همراهی کردند که صاحب سه نشان طلا شدند و این یک افتخار برای کشتی خوزستان است.

به گفته اوکشتی خوزستان در راستا پیروزیت گام بر می دارد و یکی از اولویت های ما در خوزستان توجه به رده های پایه است و همانطور که دیدید کشتی گیران خوزستانی در رقابت های نوجوانان،جوانان و امیدهای جهان به خوبی درخشیدند.

جمالپور گفت: پیش از این سه کشتی گیر خوزستان در رقابت های جوانان جهان صاحب گردن آویز طلا شدند و اکنون بار دیگر در رقابت های امیدهای جهان پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآوردند.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه کشتی گیران جوان و مطرحی داریم که شایسته پوشیدن دوبنده تیم های ملی هستند و امیدواریم با درخشش در رقابت های المپیک، شاهد کسب نخستین نسان طلای المپیک از طریق کشتی گیران استان باشیم.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در پی توسعه کشتی در سطح خوزستان هستیم و تلاش می کنیم با ارایه برنامه های مختلف، نوجوانان و جوانان استان را جذب این رشته پهلوانی کنیم.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه سه بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه هشت بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه 9 بر چهار از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه پنج بر یک از سد نیهاد قلی زاده قهرمان جوانان جهان از آذربایجان گذشت و به نشان طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر یک احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه هفت بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله توانست با نتیجه پنج بر یک ضیا باباشوف از آذربایجان را مغلوب کند و به دیدار پایانی راه یابد. وی در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر گئورگی شوتادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و صاحب نشان طلا شد.

در وزن 67 کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه چهار بر صفر و ضربه فنی جولیان حورتا از کلمبیا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر ویلیوس ساویکاس از لیتوانی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 و ضربه فنی امانت سامات اولو از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله مقابل دیگو چخیکوادزه از گرجستان با نتیجه 6 بر سه به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 17 بر هفت مقابل گاگیگ سنجویان از فرانسه به برتری رسید و به نشان طلا دست یافت

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1803

به "فرنگی کاران خوزستانی در جهان خوش درخشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرنگی کاران خوزستانی در جهان خوش درخشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید