حضور دالغا در برج میلاد قطعی شد، اجرا با خواننده جدید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، چنگیز مهدی پور سرپرست گروه موسیقی آذربایجانی دالغا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طبق آخرین برنامه ریزی هایی که انجام شده گروه موسیقی دالغا 29 دی ماه سال جاری تازه ترین کنسرت خود را به خوانندگی ودود موذن برگزار می نماید. این خواننده به تازگی همکاری خود را با ارکستر ما شروع نموده است.

حضور دالغا در برج میلاد قطعی شد، اجرا با خواننده جدید

وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته برگزاری کنسرت در شهر تبریز نیز یکی دیگر از برنامه های ما تا خاتمه سال جاری است که اگر مسئله ای پیش نیاید، این کنسرت اوایل اسفند ماه در یکی از تالارهای بزرگ شهر تبریز برگزار می گردد.

این نوازنده قوپوز که حدود یک ماه گذشته به نمایندگی از کشورمان کنسرتی را در کشور آذربایجان برگزار نموده بود، بیان نمود: خوشبختانه با هنرمندی اعضای گروه دالغا اجراهای بسیار خوبی در کشور آذربایجان داشتیم و تماشاگران تا چند دقیقه بعد از کنسرت نیز با تشویق های مکرر خود گروه را همراهی می کردند. تداوم حضور گروه های ایرانی در کشورهای دیگر برای معرفی موسیقی ایرانی می تواند تاثیر بسزایی در معرفی درست موسیقی ایران به آن دسته از مخاطبان خارجی داشته باشد که از موسیقی کشورمان اطلاع چندانی ندارند.

گروه موسیقی دالغا فعالیت هنری خود را از سال 1369 و با مدیریت چنگیز مهدی پور شروع نموده است. این گروه از سال 1370 تا سال 1380 بارها در جشنواره های داخلی به عنوان گروه برتر شناخته شده است. گروه دالغا کنسرت هایی در شهرهای مختلف ایران و بیش از 30 کشور جهان روی صحنه برده است که از آن جمله می توان به اجرا در شهرهایی مانند اصفهان، کیش، همدان، کرمان، تهران و تبریز و کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، ژاپن، چین، کلمبیا، آذربایجان و اسپانیا اشاره نمود.

این گروه اسفند ماه سال گذشته نیز کنسرتی را با عنوان آیرلیق در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 144

به "حضور دالغا در برج میلاد قطعی شد، اجرا با خواننده جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دالغا در برج میلاد قطعی شد، اجرا با خواننده جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید