فاکتورهای موثر در دکوراسیون اتاق نشیمن های بزرگ

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک خانه بزرگ برای برگزاری جشن و مراسم هایی مانند جشن نوروز، شب یلدا و حتی تزئین با درخت کریسمس بسیار مناسب است اما تزئین و چیدمان وسایل در این خانه ها چالش های مخصوص به خود را دارد. اگر شما در یک خانه بزرگ زندگی میکنید و نگران چیدمان وسایل در آن هستید این نوشته از ما به شما کمک میکند تا با خیالی آسوده اتاق نشیمنی دنج و بی نظیر در محیط خانه خود ایجاد کنید. یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون نحوه چیدمان وسایل و آرایش آنهاست. خانه های بزرگ دارای اتاق های بزرگ هستند, بنابراین چیدمان وسایل در آنها باید به گونه ای صورت گیرد که فضای خانه خالی به نظر نیاید. فاکتورهای بی شماری در ایجاد فضایی دنج و صمیمی در خانه های بزرگ موثر هستند. در این نوشته سعی شده به موارد موثر بر طراحی اتاق نشیمن خانه های بزرگ پرداخته شود. توجه به این اصول و رعایت آنها از ایجاد فضایی سرد و خلوت در اتاق نشیمن های بزرگ جلوگیری میکند و فضایی دنج و آرام به ارمغان می آورد. این فاکتورها به شرح زیر میباشند:0

فاکتورهای موثر در دکوراسیون اتاق نشیمن های بزرگ

استفاده از گلدان های بلند

مکان هایی که سقف بلند و فضاهای خالی دارند را میتوان با درخت های گلدانی مزین نمود. تا ارتفاعی که نور کافی برای رشد درخت و گیاهان وجود داشته باشد هیچ اشکالی ندارد که از گیاهان و درختان بزرگ و حجیم استفاده کنید.

رنگ کردن دیوار با دو رنگ متفاوت

با این که گیاهان گلدانی بلند برای پوشش دهی مکان هایی که سقف بلندی دارند بسیار تاثیرگذار هستند, رنگ کردن دیوارها با دو رنگ متفاوت (نیمه بالایی یک رنگ ، نیمه پایینی رنگ دیگر) هم باعث می شود فضایی آرام و دنج بوجود آید و هم باعث بوجود آمدن خطای دید خواهد شد, بدین معنا که دیوارها از آن مقداری که هستند کوتاه تر به نظر خواهند رسید.

تعویض میز چای خوری با میز عثمانی

چیدمان مبلمان با ابعاد بزرگ در صورتی که فاصله زیادی بین مبل و میز چای خوری وجود داشته باشد باعث می شود فضا کمی خالی به نظر برسد. استفاده از یک میز طرح عثمانی تودوزی شده بزرگ به جای میزهای چای خوری متعارف باعث می شود که فاصله ها پر شده و محیطی آرام بخش ایجاد شود.

قرار دادن یک جفت صندلی پایه ضربدری در اطراف مبلمان

از این سبک می توان برای پر کردن فضای جلو شومینه و اطراف مبل استفاده کرد. همچنین این مدل صندلی ها به عنوان میز عسلی و یا زیرپایه ایی کاربرد دارند.

استفاده از یک مبل بدون پشتی برای تقسیم بندی اتاق

در اتاق های بسیار بزرگ شاید شما تمایل داشته باشید که محیط را به دو فضای مجزا تبدیل کنید. ایجاد محیطی جداگانه اما با حفظ ارتباط بین دو قسمت و همچنین اثاثیه و لوازمی که از هر دو طرف قابل مشاهده باشند با استفاده از یک مبل راحتی کوچک امکان پذیر است.

تفکیک فضا با میز کنسولی

یکی از تکنیک های تقسیم فضا در اتاق های بزرگ این است که یک مبل راحتی را در وسط اتاق قرار داده و سپس میز کنسولی را در پشت آن قرار دهید.

پوشش دهی فضای بزرگ با مبل ال شکل

محیط های مدرن و بزرگ مکان هایی استثنایی برای استفاده از مبل بزرگ ال شکل هستند. این سبک مبلمان فضایی فوق العاده راحت و جذاب ایجاد می کند.

استفاده از پارتیشن برای تقسیم فضا

یکی دیگر از روش های تفکیک فضا بین دو فضای مبله و یا تقسیم اتاق غذاخوری از اتاق نشیمن در منزل های طراحی باز, استفاده از پارتیشن بندی است.

استفاده از دیوارها برای چیدمان اتاق

دیدگاهی وجود دارد که می گوید در مکان های بزرگ برای ایجاد فضایی محبت آمیز و آرام باید چیدمان وسایل نزدیک به مرکز اتاق باشد اما با این کار دیوارها خالی می مانند. پس باید به دیوارها در چیدمان فضا توجه خاصی شود. استفاده از میز کنسولی در جلو دیوار با دو نیمکت که امکان قرار دادن آن ها در زیر میز وجود دارد ایده ای بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از قاب عکس و یا لوازم تزئینی روی میز کنسولی نیز باعث زیبایی بیشتر خواهد شد.

چیدمان موقعیتی صندلی ها

یکی از روش های پوشش دیوارهایی که استفاده نشده اند این است که صندلی های اضافه در جلوی آنها به کار ببرید. یک میز کنسولی بین یک جفت صندلی به همراه یک تصویر هنری و یا آینه تزئین شده در بالای آن می تواند انتخابی هوشمندانه برای فضا باشد. در هنگام مهمانی ها و یا مراسم ها که افراد زیادی مهمان شما هستند می توایند صندلی ها را بهم نزدیک تر کنید.

ایجاد یک منطقه صمیمی دو نفره در اتاق های بزرگ

همیشه درباره چگونگی استفاده از فضا و محیط فکر کنید. به خصوص اتاق های پذیرایی بزرگ که می توان تعداد زیادی مهمان را در آن سرگرم کرد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه شما فقط یک میزبان نیستید بلکه ایجاد فضایی محبت آمیز بسیار مهم است. استفاده از یک میز کوچک با یک جفت صندلی مدرن را امتحان کنید. از این فضا می توان به عنوان مکانی برای مطالعه ، معاشرت کردن و یا خوردن غذای دو نفره استفاده کرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 278

به "فاکتورهای موثر در دکوراسیون اتاق نشیمن های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای موثر در دکوراسیون اتاق نشیمن های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید