عوامل زرد شدن دندان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، قطعا هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح؛ نمی تواند انرژی شما را افزایش دهد و از آن لذت ببرید؛ اما از طرفی هم دندان های تان را به مرور کدر خواهد کرد و رنگ آن را تغییر می دهد.

عوامل زرد شدن دندان

دندان ها نقش بسزایی در زیبایی چهره دارند و لبخند شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد، از این رو بهتر است عواملی که باعث زردی دندان می شوند را بشناسید.

لبخند؛ یکی از اولین چیز هایی است که مورد توجه قرار می گیرد؛ اما اگر دندان های شما آن طور که می خواهید سفید نباشد؛ احتمالاً کم تر بخندید. اگر چه راه های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؛ اما برخی از کار هایی که روزانه انجام می دهید ممکن است باعث شود که سفیدی دندان های تان کم شود.

ترک نوشیدنی های گاز دار و شیرین لطفی است که در حق دندان های تان می کنید؛ اما اگر بخواهید آن ها را با آب گازدار جایگزین کنید؛ باز هم تاثیر منفی اش را خواهد گذاشت. کربنات اسید که در آب های گاز دار هست شاید به طور جدی به دندان های تان آسیب نرساند، اما اگر این نوشیدنی طعم دار باشد؛ به خاطر اسیدیته بالای مواد افزودنی موجود در آن می تواند باعث پوسیدگی مینای دندان شود.

اگر چه سس سویا بسیار خوشمزه است و طعم غذا را بهتر می کند؛ اما دندان ها را به مرور زمان زرد خواهد کرد. سس سویا هم درست مثل هر ماده غذایی رنگی دیگری می تواند دندان های شما را لکه دار کند و اثر خمیر دندان سفید کننده را نیز کاهش خواهد داد.

قطعا هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح؛ نمی تواند انرژی شما را افزایش دهد و از آن لذت ببرید؛ اما از طرفی هم دندان های تان را به مرور کدر خواهد کرد و رنگ آن را تغییر می دهد. چای، قهوه و سایر نوشیدنی هایی که دارای رنگدانه های زیادی هستند؛ به مرور دندان های تان را لکه دار می کند که اگر آن ها را گرم بنوشید؛ مینای دندان تان را نیز بیشتر مستعد لکه دار شدن خواهند کرد؛ حتی ممکن است منجر به ایجاد ترک های ریز در دندان شود و آن ها را حساس تر کند.

اگر چه استفاده از دهانشویه باعث تازه و خوشبو شدن تنفس شما برای طولانی مدت خواهد شد؛ اما استفاده از دهانشویه های حاوی مواد شیمیایی خشن ممکن است روی کم شدن درخشندگی و سفیدی دندان ها و لبخندتان تاثیرگذار باشد.

برای مثال دهانشویه هایی که برای درمان بیماری های لثه استفاده می شوند؛ اغلب حاوی کلرهگزیدین گلوکونات هستند که می تواند باعث ایجاد لکه هایی بر روی دندان ها شود که هرگز بدون توصیه و تجویز دندانپزشک نباید از آن استفاده کنید.

با اینکه مسواک زدن و کشیدنِ نخ دندان برای حفظ سلامت دندان ها و داشتن لبخندی زیبا بسیار مهم است؛ اما اگر خیلی سفت و سخت مسواک بزنید ممکن است به مرور زمان؛ مینای دندان شما دچار فرسایش شود که احتمالاً دندان ها را حساس تر کرده و خطر پوسیدگی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

هیدراته ماندن؛ یکی از بهترین کار هایی است که می توانید برای سلامت کلی بدن خود انجام دهید. نوشیدنِ آب کافی در طول روز می تواند به سلامت دندان ها و سفیدی لبخند شما کمک کند. آب مواد لکه دار به جای مانده روی دندان ها را می شوید و آن را برای مدت طولانی تری سفید نگه خواهد داشت.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1772

به "عوامل زرد شدن دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل زرد شدن دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید