عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن جزیره قشم شروع شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور راه اندازی خط کشتیرانی بین جزیره قشم و کشور عمان، عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن شروع شد.

عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن جزیره قشم شروع شد

به گزارش خبرنگاران از قشم، سید محمدحسین رضوی طوسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پس از مطالعات مشترک با کشور عمان در خصوص چگونگی پیشبرد روند اجرایی خط کشتیرانی بین جزیره قشم و کشور عمان عملیات اجرایی ساخت اسکله آغاز شد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی ایجاد امنیت، ایمنی و اصول استاندارد تردد دریایی را یکی از موضوعات مهمی دانست که در این مطالعات به صورت جدی به آن پرداخته شده است و اضافه کرد: تردد شناورهای باری و مسافری در راستا دریایی بین بنادر عمان و قشم یکی از برنامه های مهم این سازمان به منظور گسترش تجارت با عمان و رشد صنعت گردشگری در قشم است.

مدیرکل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: در آینده ای نزدیک، بندر درگهان با هدف کاهش ترافیک در اسکله شهید ذاکری در راستا حقانی- درگهان و صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان راه اندازی می گردد.

رضوی توضیح داد: هم اکنون دو پانتون برای پهلوگیری شناورها براساس نیازسنجی های صورت گرفته در بخش های شرقی و غربی این بندر در حال ساخت است.

وی ساخت و تعمیر محل بلیط فروشی، دفاتر صدور برگ سبز، تجهیز سالن مسافربری، گذرنامه، برج کنترل و دستگاه ایکس ری (X-RAY) را از دیگر اقدامات در حال اجرا در این بندر عنوان نمود.

مدیرکل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید نمود: بهره برداری از این بندر به سهولت و تسریع تردد مسافر و تخلیه کالا به ویژه در ایامی همچون نوروز که جمعیت زیادی به جزیره رفت و آمد می نمایند یاری شایانی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 226

به "عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن جزیره قشم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن جزیره قشم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید