علل شایع سردرد چیست؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، آنا/یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد علل مختلفی دارد که فرد در صورت تغییرات و اختلالات رفتاری باید به پزشک مراجعه کند.

علل شایع سردرد چیست؟

هوشنگ صابری متخصص مغز و اعصاب درباره علل سردردهای رایج در میان مردم گفت: سردردهایی که عوارض آن ها بیشتر مردم را درگیر می کند، سردردهایی هستند که به دلیل افزایش فشار داخل جمجمه به وجود می آیند. این فرم سردرد مانند دیگر سردردها خصوصیاتی دارد که باعث می شود از سایر سردردها تفکیک شود. یکی از علل به وجود آمدن این سردردها تجمع مایع داخل مغزی است به این معنی که تجمع مایع مغز نخاعی در اطراف مغز یا نخاع منجر به سردرد می شود.

این جراح مغز و اعصاب اضافه کرد: دومین علت سردرد خون ریزی هایی مغزی و تومورهای مغزی به دلیل ضربه یا علت های دیگر است، همچنین ضایعات عروقی مغز و تشکیل لخته های خونی در بخش هایی از مغز، از عوامل دیگر به وجود آمدن سردرد محسوب می شود. علاوه براین تومورها و ضایعات فضاگیر داخل جمجمه، عفونت ها، افزایش فشار خون؛ فشار خون بالا هم می تواند باعث سردرد شود.

صابری با اشاره به انواع سردردها شرح داد: برخی مواقع سردرد می تواند با تاری دید و کاهش سطح هوشیاری همراه باشد که در نتیجه خود بیمار احساس خواب آلودگی می کند. علاوه بر این ممکن است بیمار حالت استفراغ و تغییرات رفتاری داشته باشد. به این صورت که حرکت دست ها و پاها مختل شود همچنین ممکن است اختلالات تکلمی و تعادلی در فرد مشاهده شود که در نهایت انرژی فرد کاهش پیدا کرده و فرد احساس خواب آلودگی کند که در صورت مشاهده این علائم فرد باید پزشک مراجعه کند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1300

به "علل شایع سردرد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل شایع سردرد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید