طرز مراقبت از دندان مصنوعی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، اغلب افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می نمایند، تصور می نمایند که دندان مصنوعی به علت اینکه نوعی پروتز دندان به تعداد می رود احتیاج به مراقبت چندانی ندارد، در حالی که برای داشتن دندان مصنوعی راحت و بادوام باید به نحو صحیح از آن مراقبت کرد. نگهداری خوب کار سختی نیست. کافی است به این توصیه ها عمل کنید.

طرز مراقبت از دندان مصنوعی

طرز مراقبت از دندان مصنوعی

نویسنده:دکتر شیرین معماران

اغلب افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می نمایند، تصور می نمایند که دندان مصنوعی به علت اینکه نوعی پروتز دندان به تعداد می رود احتیاج به مراقبت چندانی ندارد، در حالی که برای داشتن دندان مصنوعی راحت و بادوام باید به نحو صحیح از آن مراقبت کرد. نگهداری خوب کار سختی نیست. کافی است به این توصیه ها عمل کنید.

1 مطمئن شوید دندان های مصنوعی به نحو مطلوب در دهان تان جای گرفته. اگر بعد از زمان تطابق اولیه، به نظر آزاردهنده می آید دوباره به دندانپزشک یا متخصص پروتزهای دندانی مراجعه کنید.

2 هر شب هنگام خواب دندان های مصنوعی را خارج کنید. لثه های شما برای آنکه سالم باقی بمانند احتیاج به استراحت دارند.

3 دندان های مصنوعی تان را در آب نگه دارید و در صورت احتیاج، مواد پاک نماینده دندان مصنوعی را هم به آن اضافه کنید. دندان هایی که در آب نگهداری نشوند، ممکن است تاب برداشته و آزاردهنده شوند.

4 دندان های مصنوعی را هر روز طبق دستورات دندانپزشک تان پاک کنید. ذرات غذا و پلاک ها احتیاج به برداشت منظم دارند.

5 هر روزدندان های طبیعی به جای مانده خود را مسواک زده و نخ دندان بکشید. سالم نگه داشتن دندان های به جای مانده و لثه ها لازم است، به ویژه اگر یک دندان مصنوعی ناکامل به این دندان ها محکم شده باشد.

6 هر روز با استفاده از مسواک، یک تکه پارچه یا انگشت خود، دهان و لثه ها را تمیز نموده و ماساژ دهید. تمیز نگه داشتن و تحریک لثه ها و بافت های نرم دهان به میزان تمیز نگه داشتن دندان ها حایز اهمیت است.

پی نوشت ها :

* متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1442

به "طرز مراقبت از دندان مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز مراقبت از دندان مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید