طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی در دست اجرا است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: مشکل اصلی انتقال آب تولیدی به شهر است که در این راستا طرح انتقال آب از آب شیرینکن به مخازن داماهی در دست اجرا است.

طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی در دست اجرا است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید حمیدرضا کشفی، عصر یکشنبه در بازدید از پروژه های آب و فاضلاب شهرستان بندرعباس اظهار کرد: قول دائم که برنامه تنش آبی استان را برای سال 98 تنظیم کنیم که این مهم به خوبی توسط آبفای استان انجام و به آبفای کشور ابلاغ و توسط وزارت نیرو تصویب شد.

وی افزود: بر همین اساس بودجه لازم برای اجرای پروژه های اولویت دار تخصیص داده شده و پروژه های نیمه تمام سطح شهر نیز در حال اجرا است به طور که در پروژه آب شیرین کن بندرعباس که در حال افزایش ظرفیت می باشد، مشکل اصلی ما انتقال آب تولیدی به شهر بوده که در این راستا طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی را در دست اجرا داریم.

کشفی اضافه نمود: این طرح شاهرگ حیاتی آب شهر بندرعباس است که به طول 33 کیلومتر در حال اجراست و هدف از اجرای این آن ایجاد تأسیسات لازم جهت انتقال آب تولیدی آب شیرین کن بندرعباس به مخازن داماهی این شهر و تأمین کمبود آب شهر بندرعباس و مناطق غربی شامل شهر ها و روستا های غرب بندرعباس می باشد.

وی در خاتمه توضیح داد: استان هرمزگان بیشترین سهم را از تنش آبی سال 98 به خود اختصاص داده که با توجه به اولویت اجرای پروژه های آبفای استان، پیش بینی می گردد مردم بندرعباس کمترین تنش آبی را در تابستان 99 داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 340

به "طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی در دست اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن داماهی در دست اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید