طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، این طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی قبل از بازسازی در وضعیتی بود که برای صاحب جدیدش اصل قابل قبول نبود. نیازهای صاحب جدید، دست ما را در طراحی و بازی کردن با فضا کاملا باز گذاشت. درنتیجه کل آپارتمان، البته غیر از دیوارها حامل و ستون ها، را تخریب کردیم و همه چیز را از نو ساختیم. دلیل نگهداری دیوار و ستون های سازه ای، مسائل اقتصادی و فنی بود.

طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آپارتمان این مرد مجرد و مستقل را به دو بخش L تقسیم کردیم که همه امکانات مورد نیازش را در بر می گیرند. بخش اول که رو به درب ورودی واقع شده است، شامل آشپزخانه می گردد. بخش دوم نیز اتاق خواب و سرویس بهداشتی اصلی را در بر می گیرد. بقیه محیط خانه کاملا باز و یکسره است. بین اتاق های مختلف تقریبا هیچ مرزی وجود ندارد. به عنوان مثال اتاق خواب و حمام مهمان، هردو درب های تمام قد و چرخشی بسیار عظیم دارند که هیچ چهارچوبی ندارد. یعنی هنگام تردد در این اتاق ها، پارتیشن ها کاملا از سر راه کنار رفته و اتاق را با بقیه فضای خانه یکی می نمایند.

دفتر کار و مطالعه نیز به همین نحو طراحی شده و از طریق یک درب چرخشی، به سالن پذیرایی متصل می گردد. اما درب های این اتاق شیشه ای و کشویی بوده و تمام قد نیز نیستند. جنس و بافت شیشه هایی که در ساخت این درب به کار رفته، متفاوت بوده و مانع دیده شدن بخش وسیعی از اتاق می شوند.

این روش مبهم سازی طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی در همه جای آپارتمان به کار رفته. آشپزخانه ای که اشاره کردیم روبروی ورودی قرار گرفته، با یک پارتیشن مستقل از راهرو جدا شده. این پارتیشن، یک آینه عظیم دارد که راه باریک ورود به آشپزخانه را محو می نماید ولی از طریق جزیره، به سالن پذیرایی وصل می گردد. خود اتاق خواب به چند بخش کوچک تر تقسیم شده: بخش تعویض لباس تقریبا با محل کار و مطالعه یکی شده و توسط درب های شیشه ای که نیمه بالای شفاف و نیمه پایین مات دارند به تختخواب متصل شده، سرویس بهداشتی که فضای دنج و خصوصی تری دارد از طرف تختخواب قابل دسترسی است.

ترکیب بندی مواد و مصالح با طراحی داخلی و دکوراسیون خانه کاملا هماهنگی دارد، اما هر اتاق تِم مخصوص به خود را دارد. آشپزخانه که حد و حدود فیزیکی معینی ندارد، با رنگ مشکی شناخته می گردد. این اتاق تعدادی جزئیات برنجی رنگ (شیر آب و سینک) دارد که با سطوح مشکی در تضادند. درب های عظیم و چرخشی اتاق های مخصوص مهمان، مشکی هستند و دستگیره ها، برنجی رنگ. این رنگبندی، کمی از سفیدی دیوارها می کاهد. حمام اصلی کاملا مشکی بوده و ترکیبی از سرامیک، گرانیت، سیمان دکوری و لاک مشکی است. شیرآلات و باقی اتصالات نیز مشکی هستند.

حمام مهمان، کاملا برعکس حمام صاحبخانه است. گرانیت، سیمان دکوری و لاک، همگی سفید هستند. ولی روشویی و شیرآلات همچنان مشکی هستند. درب های کشویی و چرخشی، از جنس فلز و شیشه بوده و نیمه مات و نیمه شفافند. با این کار، حریم خصوصی اتاق معین می گردد. چراغ ها نیز ترکیبی از سیاه و سفید هستند. همه مبلمان، چوبی و سفید رنگ بوده و دسته و دستگیره ها، مشکی هستند. کف تراس جدید، که دیوارهایش رنگ اصیل خود را دارند، با سیمان دکوری سفید پوشیده شده. داخل سیمان با کاشی های مشکی پر شده، مثل یک فرش برای محوطه بیرونی در طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی

هر دو عنصر L داخل خانه، حاشیه برنجی دارند. این حاشیه ها، مرز این فضاها را معین نموده و آن ها را از بقیه خانه جدا می نمایند.

منبع: archdaily

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 602

به "طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید