شکارچی آتش؛ شاهکار تازۀ دنیای انیمه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، شکارچی آتش که فعلا سه قسمت از فصل اول آن منتشر شده، می تواند یکی از آن انیمه های سریالی باشد که مثل حمله به تایتان مدت های طولانی طرفدارانش را مشتاقانه در پی خودش بکشاند. هر چیزی که از یک انیمه انتظار دارید در این سریال هست، از عمیق ترین احساسات گرفته تا خیال انگیزترین مضمون ها که همگی در قالب داستانی گیرا و مجذوب کننده به مخاطب ارائه می شوند.

شکارچی آتش؛ شاهکار تازۀ دنیای انیمه

به گزارش فرادید، منتقد وبسایت butwhytho گفته است که اولین قسمت این سریال رجحانن قسمت اول زمستان 2023 است. حالا که دو قسمت دیگر را هم دیده ایم می گردد گفت رجحانن سه قسمت اول این فصل را دیدن نموده ایم!

از ابتدای قسمت اول معلوم می گردد که سازندگان سریال اصلا نخواسته اند وقت را تلف نمایند و داستان را بی علت کش بدهند. روند داستان ریتم بسیار مناسبی دارد و اصلا حوصله سربر و خسته نماینده نمی گردد. استفاده از صدای راوی باعث شده که دیدنی سریال تا حدی شبیه به شنیدن یک افسانۀ مجذوب کننده قدیمی باشد و در عین حال این تکنیک به تندتر شدن ریتم سریال نیز یاری نموده است.

در ابتدای سریال ما با دختربچه ای به نام توکو آشنا می شویم که قرار است سفری ماجراجویانه را در جهانی آخرالزمانی شروع کند. سال ها قبل یک اتفاق عجیب باعث شده که انسان ها دیگر نتوانند آتش روشن نمایند؛ بدن انسان طوری تغییر نموده که دیگر کوچک ترین شعلۀ آتش می تواند خاکسترش کند. اما انسان ها جایگزینی برای آتش پیدا نموده اند: شیاطینی از جنس آتش وجود دارند که خونشان می تواند همان کار آتش را برای انسان ها بکند. برخی از آدم ها شکارچی این هیولا های درنده هستند.

داستان توکو از جایی شروع می گردد که یک شکارچی آتش برای نجات او از دست هیولا ها جانش را از دست می دهد. سلاح این شکارچی (یعنی یک داس) و سگ شکاری اش پیش توکو باقی میمانند. خانوادۀ توکو به او می گویند که باید این دو امانت را به مرکز ببرد و به خانوادۀ شکارچی پس بدهد؛ این سفری است که دست کم دو سال طول می کشد. وسیلۀ این سفر نیز نوعی لوکوموتیو است که از دل جنگل های پر از هیولا عبور می نماید.

از طرف دیگر پسر شکارچی در جایی دیگر به وسیله یک مرد ثروتمند به فرزندخواندگی پذیرفته شده. مرد به او گفته که باید راه پدرش را دنبال کند و سلاح هایی بسازد که باعث رجحان انسان در نبرد های آینده علیه هیولا ها گردد.

در طی سه قسمت اول، دائما با هیجان هایی تازه رو به رو می شویم و هر اتفاق تازه ای یک معمای تازه در پی خود می آورد. فضای کلی سریال بسیار رازآلود و خیال انگیز است؛ از وقتی که توکو سوار لوکوموتیو می گردد انگار ما هم قرار است همراه او از دل این جنگل های جادویی و اهریمنی عبور کنیم.

توکو با اینکه کوچک و آسیب پذیر به نظر می رسد، اما از همان ابتدا نشان می دهد که شخصیتی قوی، تسلیم ناپذیر و بسیار مهربان دارد. سایر شخصیت های سریال نیز خیلی زود خودشان را در دل و فکر مخاطب جا می اندازند.

در مجموع وقتی وارد فضای این داستان شوید دیگر دلتان نمی خواهد از آن بیرون بیایید. این از آن داستان هایی نیست که هوس کنید خیلی زود آخرش را حدس بزنید بلکه از آن جنس قصه هایی است که دلتان می خواهد همراه با آن در تک تک پیچ و خم ها و فراز و نشیب هایش سفر کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1868

به "شکارچی آتش؛ شاهکار تازۀ دنیای انیمه" امتیاز دهید

11 کاربر به "شکارچی آتش؛ شاهکار تازۀ دنیای انیمه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکارچی آتش؛ شاهکار تازۀ دنیای انیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید