زمین گلف 100 ساله در کنار اهرام ثلاثه مصر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، با شنیدن کلمه زمین گلف ذهن ما به دوران زیبایی در روز های سیاه و سفید برمی گردد، جایی که مهارت و ظرافت در تعاملات دخیل بود و گلف به عنوان یک ورزش گران قیمت و ویژه طبقه مرفه شناخته می شد، اما این ورزش از 100 سال پیش در مصر شناخته شده بود.

زمین گلف 100 ساله در کنار اهرام ثلاثه مصر

بر اساس وب سایت سازمان گردشگری، نخستین زمین گلف در آفریقا در هتل منا هاوس مقابل اهرام ثلاثه در سال 1899، یعنی نزدیک به 100 سال پیش ساخته شد.

طارق لطفی مدیر ارتباطات بازاریابی در هتل مینا هاوس در مصاحبه با سی ان ان گفت: زمین گلف هتل در ابتدا در سال 1899 به عنوان زمین شن و ماسه تاسیس شد سپس به دست روی ویلسون در سال 1917 به زمین چمن تبدیل شد و اخیراً از سوی رابرت ترنت جونز جونیور مهندس زمین گلف آمریکایی معروف دوباره طراحی شد.

لطفی افزود: زمین گلف MENA House با موقعیت استثنایی در نزدیکی اهرام جیزه، نخستین زمین گلف در آفریقاست و به دست بارون ارنست روداکوفسکی اهل اتریش و نخستین مدیر هتل منا هاوس ساخته شده است.

قدمت هتل مینا هاوس به دوران پادشاهی خدیو اسماعیل، حاکم مصر و سودان در آن زمان باز می شود، زیرا پس از بازگشت خدیو از سفر های شکار در ابتدا یک توقف شکارگاهی سلطنتی بود. یک زوج انگلیسی به نام های ایتل و هیو لوک کینگ آن را تغییر شکل دادند و در سال 1886 به هتلی تبدیل شد. نام مینا که بر آن اطلاق شده به پادشاه فرعونی که دو کشور مصر علیا و سفلی را متحد کرد، نسبت داده می شود.

مدیر ارتباطات بازاریابی این هتل گفت: اندکی پس از افتتاح هتل مینا هاوس، ایده افزودن زمین گلف به منطقه جنوب هتل از سوی آلیس گریس دوست صمیمی بنیانگذاران هتل مطرح شد و که طرحی تقریبی زمین بازی را روی یک دستمال ترسیم کرد. مدیر هتل این طرح را توسعه داد و یک سالن ورزشی و سالن استراحت در کنار اهرام برای خدمات دهی به بازیکنان زمین گلف ساخت.

این زمین گلف 100 هزار متر مربع توسعه یافته است که شامل 18 سوراخ به جای 9 سوراخ در راستا 9 خطه است و به منظور ایجاد منظره های سرگرم کننده از تپه های شنی غلتکی، تله های ماسه سفید تابشی، دریاچه های راهبردی و گنجینه ای از چشم انداز های طبیعی گیاهان باستانی، همه با یک حفاظ سبز برای حفظ امنیت بازیکنان تکمیل می شود.

از طرف دیگر مشهورترین شخصیت های جهان در طول سال ها از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس مانند پرنسس دیانا گرفته تا مشهورترین بازیگر فیلم صامت چارلی چاپلین علاوه بر خواننده مشهور آمریکایی فرانک سیناترا از هتل منا بازدید کرده اند. خواننده معروف ام کلثوم از مصر پس از هر کنسرت چند روز را در هتل برای استراحت می گذراند. سر آرتور کانن دویل، نویسنده شخصیت معروف کارآگاهی شرلوک هلمز، آقاخان و کارگردان آمریکایی سیسیل دو میل در زمین گلف هتل منا هاوس بازی کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1180

به "زمین گلف 100 ساله در کنار اهرام ثلاثه مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین گلف 100 ساله در کنار اهرام ثلاثه مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید