رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی کشور با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و جمع کثیری از مدال آوران و خانواده های آنان با قرائت پیغام دکتر محمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش برگزار گردید.

رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا

وزیر آموزش وپرورش در پیغامی که توسط دکتر سالاریان، معاون مرکز ملی استعدادهای درخشان قرائت شد، بر نقش نخبگان در جامعه و وظیفه باشگاه دانش پژوهان در پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد.

در این پیغام آمده است: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان کشور است. حمایت از جوانان مستعد و سرآمد دانش آموزان و دانش پژوهان جوان، وظیفه همه مسئولان کشور است. وزارت آموزش وپرورش، خود را مکلف می داند تسهیلات و امکانات لازم و ضروری را به موقع در اختیار این عزیزان قرار دهد.

باشگاه دانش پژوهان جوان، محل مناسبی برای شناسایی، جذب، راهنمایی و حمایت از باشگاه دانش پژوهان و جوانان مستعد کشور است که باید تقویت گردد. باشگاه دانش پژوهان جوان باید بتواند با تشکیل انواع کارگاه ها، کتابخانه تخصصی و مجازی، اردوها و ایجاد آزمایشگاه های فعال و مجهز، بستر رشد و اعتلای این استعدادها را فراهم کند.

با برگزاری مسابقات و المپیادهای علمی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی می توانیم توانمندی های علمی و پژوهشی دانش آموزان را در عرصه های بین المللی به نمایش بگذاریم و به رخ جهانیان بکشانیم.

افتخارآفرینی حدود 700 نفر از دانش آموزان و کسب مدال های رنگارنگ (طلا، نقره و برنز) طی 30 سال گذشته در المپیادهای علمی نشان می دهد جوانان ما از استعدادهای درخشان و سرشاری برخوردارند و ما به آنان افتخار می کنیم.

ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت های پژوهشی، اشتغال مناسب، جذب و نگهداشت افتخارآفرینان المپیادهای علمی، از وظایف وزارت آموزش وپرورش است.

افتخار دارم طی 10 روز گذشته، دو بار در جمع مدال آوران المپیادهای علمی حضور پیدا کنم و با آنان از نزدیک تبادل نظر کنم. متأسفانه تاکنون خدمات شایسته ای نسبت به آنان ارائه نشده و شأن صندلی آن به درستی رعایت نشده است.

بر اساس گزارش مؤسسه آما اداره مهاجرت آمریکا در سال 2015، آمریکا میزبان بیش از 4/1 میلیون دانشجو خارجی بوده است سهم کشورهای مختلف به توضیح زیر بوده است:

کشور چین بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا (31%) را داشته است. کشور هند (14%)، کره جنوبی (7%)، عربستان سعودی (6%)، کانادا (3%) به ترتیب رده های بعدی بوده است. ایران با (2%) در رتبه یازدهم قرارگرفته است.

وزارت آموزش وپرورش، با همه توان، از چهره های سرآمد و مدال آوران المپیادهای علمی حمایت می نماید و برای حل مسائل پیش روی باشگاه، اهتمام ویژه ای معمول خواهد داشت.

من از خانم دکتر مهاجرانی و همکاران ایشان انتظار دارم طی دو ماه آینده، برنامه منسجمی بر اساس سند تحول، سند راهبردی نخبگان و در راستای تحقق برنامه ششم توسعه کشور برای حمایت از مدال آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی آماده و ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 198

به "رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید