دیدنی ترین های آثار باستانی و تاریخی کشور چین (تور چین ارزان)

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، چین، کشوری با تمدن هزاران ساله، مملو از بناها و آثار تاریخی است. سازمان جهانی یونسکو 38 مکان تاریخی شامل کوهستان های مقدس در کشور چین را در لیست آثار جهانی خود ثبت نموده است. کشور چین معابد قدیمی مانند معبد تانژی با قدمت 2 هزار ساله در حومه پکن دارد. غارهای حکاکی شده بودایی ها و شهرهای که برای جلوگیری از حمله متجاوزان دور تا دورشان دیوار کشیده شده است تنها بخش کوچکی از میراث فرهنگی این کشور هستند.

دیدنی ترین های آثار باستانی و تاریخی کشور چین (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یک جاذبه گردشگری برای هر کسی است که به چین سفر می نماید. این دیوار که از جیایون گوآن در غرب تا شانهای گوآن در شرق امتداد دارد چندین هزار سال است که پا بر جاست. این دیوار در استان گانسو در غرب چین، یعنی جایی که از آن سرچشمه می گیرد، از خاک کوبیده و در منطقه ها کوهستانی، از بلوک های سنگی ساخته شده است. دیوار بزرگ چین با هدف مکانیسم دفاعی شکل گرفت اما از آنجایی که امتداد نداشت و پیوسته نبود، متجاوزان فقط در پی مکانی برای رخنه به آن سوی دیوار بودند. بیشتر مردم از دیوار چین در منطقه پکن بازدید می نمایند و بادالینگ مشهورترین محل است که گردشگران زیادی به آنجا مراجعه می نمایند. موزه دیوار بزرگ چین که ردپایی از تاریخ این دیوار را در دل خود دارد نیز مکانی دیدنی است.

جنگجویان تراکوتا

جنگجویان تراکوتا یا ارتش سفالین در شی آن یک مکان تاریخی دیگر در چین است که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. این جنگجویان نمایانگر ارتش چین شی هوآنگ هستند که اولین امپراتور چین بوده است. ارتش سفالی قسمتی از مقبره این امپراتور بوده است که در سال 1974 به وسیله یک کشاورز که در حال کندن چاه بود کشف می گردد. سه حفره بزرگ با بیرون کشیدن تکه های شکسته سفالی حفاری شدند؛ این قطعات سفالی به شکل 7 هزار سرباز، اسب، ارابه جنگی و اسلحه بازسازی شدند. کپی این ارتش را می توانید در حفره اصلی مشاهده کنید و آنهایی که در قسمت باکن هستند قسمت های اصلی کشف شده هستند.

پینگ یائو

پینگ یائو یک روستای باستانی در استان شانشی است که دور تا دورش با دیوار احاطه شده است. اینجا یک توقفگاه خوب برای مسافرانی که مسیرشان از پکن به شی آن است به شمار می رود. لیست آثار جهانی یونسکو این شهر را یک نمونه استثنایی از شهر قدیمی هان چاینیز می داند که به خوبی حفظ شده است. این شهر در قرن چهاردهم کشف شد. البته، این باور هم وجود دارد که شهر پینگ یائو خیلی پیش ترها و در سال 1045 قبل از میلاد مسیح شکل گرفته و یکی از برترین شهرهای چین برای نمایش سلسله مینگ است. راه رفتن در خیابان های باریک و کوچه ها شبیه سفر در تاریخ و بازگشت به زمان های قبل است. راه رفتن روی دیوارهای اطراف آن نیز بُعد دیگری به این بازدید می افزاید. فیلم چینی Raise the Red Lantern نیز در شهر پینگ یائو فیلم برداری شده است.

مجسمه های سنگی بلندقامتان

لانگ من گراتوس یکی از برترین نمونه های هنر غار بوداییان است. این غارها در لویانگ (به معنی غار دروازه اژدها) واقع شده است. مجمسه های بودایی حکاکی شده و تراش خورده در اوایل قرن چهارم ساخته شد. بیش از 97 هزار مجسمه بودایی، بوداسف و آرهات در حدود 1400 غار روی دامنه کوه کندکاری شده است. بعضی از این مجسمه ها ارتفاعشان از دو و نیم سانتی متر تجاوز نمی نماید اما بلندی بعضی دیگر به چند ده متر می رسد. این مکان تاریخی نیز در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1765

به "دیدنی ترین های آثار باستانی و تاریخی کشور چین (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین های آثار باستانی و تاریخی کشور چین (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید