دولت اتیوپی از پیروزی در منطقه تیگرای خبر می دهد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دولت اتیوپی گفت انتظار دارد یک پیروزی سریع در درگیری دائم با مسئولان منطقه تیگرای به دست آورد زیرا تا به امروز کنترل چندین روستا را در این منطقه به دست گرفته است.

دولت اتیوپی از پیروزی در منطقه تیگرای خبر می دهد

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دولت اتیوپی گفت انتظار دارد یک پیروزی سریع در درگیری دائم با مسئولان منطقه تیگرای حاصل گردد.

فرماندهی ارتش اتیوپی گفت: نیرو های فدرال در همه جبهه به پیروزی های میدانی دست یافته اند و نقشه جبهه آزادی تیگرای این بود که اتیوپی به سمت جنگ داخلی برود و کشور تقسیم گردد، اما این نقشه مغلوب شد.

فرماندهی ارتش اتیوپی همچنین از به دست دریافت کنترل چندین روستا در شرق تیگرای اطلاع داد.

این درحالی است که نیرو های تیگرای هم از پیروزی های میدانی اطلاع داده اند و از ساکنان خواستند خانه های خود را ترک نمایند تا نیرو های تیگرای بتوانند با نیرو های دولتی مقابله نمایند.

درگیری میان دولت مرکزی اتیوپی و نیرو های شورشی استان تیگرای مدتی است که شروع شده است. در ماه سپتامبر مقامات تیگرای برخلاف تمایل ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، انتخابات منطقه ای برگزار کردند. از دیدگاه ابی احمد دولت تیگره هم اکنون غیرقانونی است و کوشش می نماید کنترل منطقه را با زور به دست بگیرد. این درگیری ها می تواند کشور های همسایه از جمله سودان را هم بی ثبات کند. سودان هم اکنون پذیرای یک میلیون آواره از چاد، اریتره و یمن است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 965

به "دولت اتیوپی از پیروزی در منطقه تیگرای خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اتیوپی از پیروزی در منطقه تیگرای خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید