دبیرکل سازمان ملل خواهان خویشتنداری طرف ها در شمال شرقی سوریه شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دبیرکل سازمان ملل متحد از ترکیه و نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند و امنیت غیرنظامیان را تضمین نمایند.

دبیرکل سازمان ملل خواهان خویشتنداری طرف ها در شمال شرقی سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به نقل از وی خواهان خویشتنداری ترکیه و نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت: از نظر دبیرکل سازمان ملل متحد، بسیار مهم است که همه طرف ها حداکثر خویشتنداری را در این شرایط از خود نشان دهند. دبیرکل همچنین تأکید دارد که تحت هر شرایطی از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی محافظت گردد و حمله ای به آنها صورت نگیرد. همچنین دسترسی ایمن نهادهای بشردوستانه به غیرنظامیان نیز باید تضمین گردد.

ارتش ترکیه در حال حاضر با چراغ سبز آمریکا -که خارج کردن نیروهای خود از شمال شرقی سوریه را شروع نموده- نیروهای و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر نموده و آماده است تا حمله به مواضع شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه را شروع کند.

در حالی که کاخ سفید با بیانیه روز گذشته خود عملاً به ترکیه برای اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه چراغ سبز نشان داده، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری تهدید کرد که اگر ترکیه از منطقه ممنوعه تجاوز کند، اقتصادش نابود خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 140

به "دبیرکل سازمان ملل خواهان خویشتنداری طرف ها در شمال شرقی سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان ملل خواهان خویشتنداری طرف ها در شمال شرقی سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید