خبرنگاران هزینه های برگزیت برای دانشجویان اروپایی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران - خبرنگاران - انگلیس به عنوان بخشی از توافق نامه پسابرگزیت که روز پنجشنبه میان لندن و اتحادیه اروپا امضا شد، اعلام نمود که به استناد مسائل هزینه ای، از برنامه اراسموس - Erasmus شامل اعطای بورس تحصیلی در اتحادیه اروپا به دانشجویان خارجی، صرف نظر می نماید.

خبرنگاران هزینه های برگزیت برای دانشجویان اروپایی

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، این تصمیم باعث تاسف دانشجویان شد و آنها بناچار باید هزینه کامل ثبت نام در دانشگاه ها را پرداخت نمایند.

اراسموس برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اروپا و دیگر نقاط دنیا راه اندازی شده است.

در سال 1987 اتحادیه اروپا برنامه ای را تدوین کرد که در آن دانشگاه های اروپایی باید با اعطای بورس های تحصیلی نیروی انسانی جوان از کشورهای غیر اروپایی جذب نمایند.

به گزارش روز آدینه تارنمای رادیو بین المللی فرانسه، پس از 10 ماه انتظار و چهار سال مذاکرات سخت، بالاخره اتحادیه اروپا و انگلیس روز پنجشنبه پیروز به امضای توافق تجاری حاکم بر روابط این دو پس از برگزیت شدند؛ در این چارچوب، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز اعلام نمود که کشورش برنامه تبادل اراسموس اروپا را کنار می گذارد.

او با سخت خواندن چنین تصمیمی گفت: اگر چه میزبانی از دانشجویان اروپایی چیز شگفت انگیزی است اما با این وجود، این برنامه انگلیس را متحمل هزینه های گران می نماید.

رادیو بین المللی فرانسه اضافه کرد: رئیس دولت محافظه کار، یک برنامه ملی را که به دانشجویان انگلیسی اجازه تحصیل در بهترین دانشگاه ها در سراسر دنیا و نه فقط اروپا را می دهد، اعلام نموده است. نام این برنامه آلن تورینگ - Alan Turing برگرفته از نام Alan Mathison Turing ریاضیدان معروف انگلیسی است.

با خروج بریتانیا از برنامه اراسموس آینده دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور نامعلوم است؛ هم اینک حدود 150 هزار دانشجوی اروپایی در دانشگاه های بریتانیا مشغول به تحصیل هستند که پس از این تصمیم هزینه ها برای آنها گران تر و پیچیده تر خواهد بود.

در این ارتباط، میشل بارنیه - Michel Barnier مذاکره نماینده اروپایی با ابراز تاسف از چنین تصمیمی از دولت بریتانیا خواست تا در مورد راه چاره جایگزینی اجرایی خود شفاف سازی کند.

انگلیس 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 1398) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از چهار دهه عضویت ترک کرد. به این ترتیب یک دوره انتقالی تا خاتمه سال میلادی وضع شد که طی آن روابط تجاری و مقررات مشترک برقرار ماند تا دو طرف برای جزئیات شکل جدید رابطه شان به توافق برسند.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از نزدیک به 10 ماه مذاکرات فشرده و طاقت فرسا سر انجام روز پنجشنبه درباره آینده همکاری های تجاری میان دو طرف در دوره پسا برگزیت به توافق رسیدند.

اینک اعضای مجلس اروپا و انگلیس فقط یک هفته فرصت دارند تا پیشنویس توافق به دست آمده را که از حدود دو هزار صفحه تشکیل شده تصویب نمایند. بر اساس گزارش ها مجلس انگلیس چهارشنبه هفته آینده (10 دی) درباره این توافق رای گیری خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1039

به "خبرنگاران هزینه های برگزیت برای دانشجویان اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزینه های برگزیت برای دانشجویان اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید