خبرنگاران منبع نزدیک به الکاظمی: مذاکرات تشکیل دولت در فضای مثبت ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، بغداد- خبرنگاران- یک منبع نزدیک به مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق روز دوشنبه با تکذیب خبرهای مربوط به کناره گیری وی، گفت که مذاکرات در خصوص تشکیل دولت در فضای مثبت و محبت آمیز ادامه دارد.

خبرنگاران منبع نزدیک به الکاظمی: مذاکرات تشکیل دولت در فضای مثبت ادامه دارد

برهم صالح رییس جمهوری عراق نهم آوریل جاری پس از کناره گیری عدنان الزرفی از تشکیل دولت جدید، مصطفی الکاظمی را مأمور انجام این مهم کرد.

با وجود اجماع نظر همه گروه های سیاسی شیعه، کرد و سنی در معرفی الکاظمی، ظرف چند روز گذشته موضوع انتخاب وزیران کابینه سبب بروز اختلافات جدی بین گروه های سیاسی شیعه با نخست وزیر مکلف شده است.

اختلافات میان الکاظمی و این گروها در روزهای اخیر بر سر چینش کابینه باعث شد بعضی محافل رسانه ای و سیاسی از تهدید به انصراف نخست وزیر مکلف از تشکیل دولت خبر دهند.

این منبع در مصاحبه با السومریه نیوز اظهار کرد که مذاکرات در خصوص تشکیل دولت در یک فضای مثبت ادامه داشته و در مراحل نهایی آماده سازی برای ارائه کابینه به مجلس قرار گرفته است.

وی اضافه نمود که در مذاکرات سیاسی، موانعی وجود دارد که می توان با گفت وگوی سازنده آن را رفع کرد.

این منبع، اخبار مربوط به اختلاف الکاظمی و گروه های سیاسی و کناره گیری نخست مکلف از تشکیل دولت جدید را تکذیب کرد.

وی تاکید نمود که عراق اکنون با شرایط سخت و بحران بسیار وخیم اقتصادی و نیز پیامدهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا در کنار چالش های امنیتی و تنش های منطقه ای و بین المللی روبرو بوده که برای غلبه بر این موانع، احتیاج به پیوستن همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور است.

در همین حال، هیثم الجبوری، رییس کمسیون اقتصادی مجلس عراق امروز در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه سه روز است که نفت عراق خریدار ندارد، گفت که این کشور به سمت یک بحران اقتصادی شدیدی پیش می رود.

به گفته وی، نفت عراق در بازارهای جهانی هر بشکه 15 دلار فروش می رود و مهمترین مشتری آن کشور هند است که خرید نفت را این روزها متوقف نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 635

به "خبرنگاران منبع نزدیک به الکاظمی: مذاکرات تشکیل دولت در فضای مثبت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منبع نزدیک به الکاظمی: مذاکرات تشکیل دولت در فضای مثبت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید