خبرنگاران مردم زنجان نقش فعالی در شبکه ملی خون رسانی کشور دارند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: از آغاز همه گیری ویروس کووید 19 در کشور، مردم این استان با همراهی اداره کل انتقال خون علاوه بر تامین فرآورده خونی مورد نیاز استان، نقشی فعال در شبکه ملی خون رسانی کشور ایفا کرده اند، به گونه ای که در این مدت سطح ذخایر خونی استان در شرایط مطلوب قرار گرفته و تعداد 897 واحد گلبول قرمز متراکم نیز به سایر استان ها ارسال شده است.

خبرنگاران مردم زنجان نقش فعالی در شبکه ملی خون رسانی کشور دارند

فتح الله حقیقی روز یک شنبه در پیامی به مناسبت 25 خرداد(مصادف با 14 ژوئن) روز جهانی اهدای خون، اضافه نمود: مردم سخاوتمند و نوع دوست زنجان به ویژه جامعه اهداکنندگان خون به عنوان انسان های ایثارگر و فرهیخته علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، همبستگی اجتماعی را هم به خوبی حفظ کردند.

وی اظهار داشت: با وجود امکانات کامل و استاندارد برای تهیه پلاسمای خون از بهبودیافتگان کووید 19 در استان، پیش از همه، پزشکان و پرستاران بهبود یافته از کرونای استان بودند که به شکرانه بازیابی سلامتی شان 28 روز بعد از بهبودی، پلاسمای خود را برای درمان بیماران کرونایی اهدا کردند.

حقیقی گفت: جامعه اهداکنندگان در استان زنجان همه اقشار همچون کارگران، کارمندان، معلمان، نظامیان، جامعه پزشکی و دانشگاهی را شامل می شود و خوشبختانه تعداد زیادی از مدیران استان جزو رکوردداران اهدای خون بوده و در ترویج فرهنگ ایثار و نوع دوستی پیشگام هستند.

استاندار زنجان با تبریک روز جهانی اهدای خون به همه مردم استان و اهداکنندگان خون و فعالان سلامت، ابراز امیدواری کرد با توسعه فرهنگ ایثار و اهدای خون و با رشد دانش پزشکی کشور در این زمینه شاهد درخشش هرچه بیشتر ایران عزیز در سراسر جهان باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 703

به "خبرنگاران مردم زنجان نقش فعالی در شبکه ملی خون رسانی کشور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم زنجان نقش فعالی در شبکه ملی خون رسانی کشور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید