خبرنگاران سال جاری 450 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گنبدکاووس - خبرنگاران - دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت که از ابتدای سال جاری تا به امروز 450 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط 9 دستگاه و نهاد متولی در استان کشف شد که 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

خبرنگاران سال جاری 450 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

ابراهیم دشتیان روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گنبدکاووس گفت: سوخت، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی، سیگار، چوب و پارچه از جمله کالاهای قاچاق کشف شده سال جاری استان است.

وی گفت: یکی از دلایل بالا بودن مصرف کالای قاچاق در گلستان نبود ایستگاه ایست و بازرسی در مبادی ورودی به خصوص در غرب استان است که موجب می گردد کالاهای قاچاق به راحتی از تهران یا دیگر مناطق وارد استان گردد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان همچنین با یادآوری کشف چندی پیش 2 میلیون لیتر سرقت سوخت از نیروگاه علی آبادکتول گفت: علت وقوع این سرقت، ارزان بودن سوخت نیروگاه ها است که لیتری 58 ریال به آنها داده می گردد اما قیمت این سوخت برای کشاورزان هر لیتر سه هزار ریال است.

دشتیان اضافه نمود: سوخت سالانه مورد احتیاج کشاورزان گلستان 143 میلیون لیتر نفت گاز و مصرف مورد احتیاج هر سال نیروگاه علی آبادکتول 220 میلیون است.

وی به فرصت یک ماهه معین شده برای صاحبان دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در گلستان نیز اشاره نمود و گفت: دارندگان این دستگاه ها که بیش از 90 درصد آن ها بدون مجوز وارد کشور شده است تا پنج بهمن فرصت دارند اطلاعات دستگاه خود را در سامانه بهینه یاب ثبت نمایند.

دشتیان همچنین برضرورت سرعت بخشیدن به پلاک گذاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی، پلاک کوبی دام ها، پیگیری ثبت کامل انبارها در سامانه جامع انبارهای کشور و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در گلستان تاکید نمود.

عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: راه اندازی انبار اموال تملیکی برای نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده شرق گلستان در گنبدکاووس لازم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1070

به "خبرنگاران سال جاری 450 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 450 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید