حریم منظر فرهنگی روستای تاریخی ابیانه بررسی می شود

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حسین یزدانمهر روز شنبه 4 بهمن در حاشیه این بازدید، اعلام کرد: در سال 1376 براساس تصمیم های اتخاذ شده، عرصه و حریم روستای تاریخی ابیانه همراه با ضوابط حفاظتی روستا مصوب، و مقرر شد منظره زیست محیطی با تمام مشتقات، اعم از باغ ها، دشت ها و کنده ها به عنوان عرصه منظر فرهنگی با در نظر دریافت ظرفیت رودخانه دره برزرود، مراتع و منابع واقع در غرب ابیانه در فرایند ثبت این مجموعه لحاظ شود .

حریم منظر فرهنگی روستای تاریخی ابیانه بررسی می شود

او افزود: یکی از مهم ترین اهداف سفر مدیرکل امور پایگاه های وزارت خانه و بازدید از این روستای تاریخی، بررسی عرصه و حریم بافت تاریخی روستا و نحوه اجرای مصوبه های مربوطه توسط مسئولان منطقه به ویژه پایگاه میراث فرهنگی مستقر در روستا است.

فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه، پایگاه میراث فرهنگی روستا توانسته است در زمینه عرصه و حریم منظر فرهنگی این منطقه تاریخی فعالیت های خوبی انجام دهد.

او اضافه کرد: با توجه به مطالعه ضوابط و طرح حریم عرصه روستا، نواقصی مطرح شده است که در جلسه هفته آینده این نواقص بررسی، تعیین تکلیف و ابلاغ خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1136

به "حریم منظر فرهنگی روستای تاریخی ابیانه بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم منظر فرهنگی روستای تاریخی ابیانه بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید